Projekt składał się z dziewięciu zadań, które uczniowie klasy I c wykonali w czasie roku szkolnego 2022/2023. Podczas realizacji skupiano się na zapewnieniu dzieciom poczucia bezpieczeństwa i akceptacji, optymalnej ilości czasu, wolnego dostępu do różnorodnych materiałów i narzędzi plastycznych, inspiracji i wprowadzeniu w temat, wywołaniu odpowiedniej atmosfery, rozmowie, zabawie, eksperymentowaniu z materiałami i twórczym procesie, nie zaś wyłącznie na efektach końcowych. Podczas wykonywania prac dzieci stosowały recykling plastyczny oraz kształtowały postawę proekologiczną.
Cele główne:Zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia sztuki, wyzwalanie ekspresji twórczej i wspieranie harmonijnego rozwoju oraz kreatywności uczestników poprzez działania plastyczne.Arteterapia rozwojowa oraz profilaktyka zdrowia psychicznego.Inicjowanie i promowanie twórczości plastycznej we współpracy z nauczycielami/pedagogami/terapeutami prowadzącymi projekt.
Cele szczegółowe:Prowadzenie twórczych działań plastycznych wspierających rozwój, a szczególnie motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, integracji sensorycznej, spostrzegania, pamięci, uwagi i mowy.Zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia i aktywności plastycznej w zakresie eksperymentowania z różnymi materiałami, narzędziami i technikami plastycznymi, nabywania doświadczeń i polisensorycznego poznawania stymulującego rozwój.Rozwijanie wyobraźni i kreatywności.Tworzenie prac plastycznych inspirowanych przyrodą, naturą i najbliższym otoczeniem za pomocą różnych technik rysunkowych, malarskich, graficznych, papierowych i mieszanych.Rozwijanie samodzielności, wzmacnianie poczucia sprawczości i wiary we własne możliwości.Kształtowanie postaw proekologicznych poprzez recykling plastyczny oraz wykluczenie materiałów zawierających plastik.Zewnętrzna promocja placówek oświatowych.Współpraca nauczycieli - wymiana doświadczeń i dobrych praktyk.
Projekt jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej, plastyki w kl. IV-VIII i szkół specjalnych oraz kierunkiem realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/23 - p.2 - "Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży", p.8 - "Wsparcie nauczycieli i innych członków społeczności szkolnych w rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych uczniów", a szczególnie myślenia krytycznego i innowacyjnego, wytrwałości, różnorodności i szacunku dla środowiska. Realizacja zadań projektowych dostarczyła nam bardzo wielu artystycznych doznań. Dzieci z niecierpliwością czekały na kolejne propozycje prac. Uczniowie rozwinęli się plastycznie, "szaleją" z barwami, kombinują z różnorodnymi tłami. Warto było...