• Próbne egzaminy ósmoklasisty

          • Rozpoczęły się próbne egzaminy ósmoklasisty. Przed uczniami testy z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego, które należy potraktować jako trening przed egzaminami zaplanowanymi na maj.

          • Andrzejki

          • 29 listopada Samorząd Uczniowski zorganizował wróżby andrzejkowe. „Radosna szkoła” stała się salą wróżb, a uczniowie przemienili się we wróżbitów przepowiadających przyszłość swoim młodszym koleżankom i kolegom. Nie tylko uczniowie brali udział w zabawie. Wróżby wszystkim się podobały. Na koniec częstowano cukierkami i rozdawano kolorowanki andrzejkowe.

                                                                       Samorząd Uczniowski i opiekunowie

          • Zabawa andrzejkowa w świetlicy szkolnej

          • W piątek 29 listopada w naszej świetlicy odbyła się wyjątkowa zabawa andrzejkowa. Tradycyjne wróżby, układy taneczne przygotowane i przeprowadzone przez uczennice klasy II c Amelkę, Olę, Izę i  Hanię , cieszyły się ogromnym zainteresowaniem dzieci, które
            z radością bawiły się i odkrywały, co przyniesie im przyszłość.
                 Dziękuję wszystkim, którzy wzięli udział w fantastycznej zabawie.
                 Do zobaczenia na kolejnej zabawie.

                                                                                           Andrzej Graczyk

          • „Hobbit, czyli tam i z powrotem”

          • Uczniowie klasy 6b i 6c zmierzyli się na języku polskim z zadaniem, które polegało na wykonaniu Tolkienowskiego Bestiariusza, przewodnika po świecie istot i ras Śródziemia. Przez dwie godziny lekcyjne uczniowie pracowali z tekstem lektury „Hobbit, czyli tam i z powrotem”, wyszukiwali potrzebne informacje, dokonywali selekcji materiału i porządkowali wiadomości, które trzeba było zapisać w swojej księdze. Praca przebiegała w oparciu o pytania pomocnicze przygotowane przez nauczyciela i wskazane rozdziały książki. Szóstoklasistom ta forma pracy przypadła do gustu i z chęcią podjęli się tego zadania.  Różnorodne formy pracy z książką rozwijają aktywność czytelniczą i są świetną okazją do utrwalenia zdobytej już wiedzy.

          • Dwa ognie

          • 27 listopada 2024 r. uczniowie klasy 3c wzięli udział wmiędzyszkolnych zawodach w dwa ognie. Dzięki ich zaangażowaniu iświetnej współpracy drużynowej udało im się zdobyć zaszczytnedrugie miejsce! Zawody przebiegały w miłej atmosferze, a uczniowieświetnie się bawili, ciesząc się sportową rywalizacją i wspólniespędzonym czasem. Gratulacje dla całej drużyny.

          • Rodzinny dzień planszówek w klasie 1d

          • 25 listopada odbyło się spotkanie integracyjne pt. "Rodzinny dzień planszówek w
            klasie 1d”. Granie w planszówki to nie tylko forma rozrywki i świetny sposób na
            relaks, lecz także prawdziwy sport intelektualny, który angażuje kluczowe dla rozwoju
            obszary, takie jak pamięć, myślenie strategiczne, dedukcję czy liczenie. Jest to
            również doskonały pretekst, aby spędzić czas z innymi i zadbać o rozwój naszych
            relacji, które wspierają budowanie zespołu klasowego. Towarzyszyła nam przyjazna,
            pełna wyrozumiałości i dobrej zabawy atmosfera.
            Marlena Lutarewicz, Natalia Mackiewicz

          • KANGUR SZANSĄ NA SUKCES MATEMATYCZNY

          • 20 marca 2025 r. odbędzie się Międzynarodowy Konkurs „Kangur Matematyczny”

            Konkurs w naszej szkole zostanie przeprowadzony w 4 grupach wiekowych:

            • ŻACZEK – klasy 2 szkoły podstawowej
            • MALUCH – klasy 3-4 szkoły podstawowej
            • BENIAMIN – klasy 5-6 szkoły podstawowej
            • KADET – klasy 7-8 szkoły podstawowej

            Konkurs jest imprezą samofinansującą się, stąd konieczność odpłatności za udział w konkursie.

            Opłata 16 zł (tzw. wpisowe)

            Każdy uczestnik Konkursu otrzyma Kangurowy wariant kostki Rubika 3x3x3

             

            UCZNIU JEŚLI CHCESZ WZIĄĆ UDZIAŁ W PRESTIŻOWYM KONKURSIE KANGUR MATEMATYCZNY TO ZGŁOŚ SIĘ DO SWOJEGO NAUCZYCIELA MATEMATYKI DO 12 LUTEGO 2025

          • Rzuć Palenie Razem z Nami

          • W ramach realizacji programu antynikotynowego „Rzuć Palenie Razem z Nami” w dniu 21.11.2024 r. obchodziliśmy Światowy Dzień Rzucania Palenia Tytoniu.  Uczniowie klas starszych aktywnie uczestniczyli w działaniach na rzecz promowania profilaktyki uniwersalnej  w zakresie uzależnienia od nikotyny:

            - poszerzyli swoją wiedzę o szkodliwości palenia papierosów i e-papierosów,

            - motywowali do postawy asertywnej, czyli umiejętności odmawiania zapalenia papierosa (e-papierosa)

            -  popularyzowali zdrowy styl życia.

            W ramach akcji informacyjnej członkowie Samorządu Uczniowskiego promowali postawy antynikotynowe wśród swoich kolegów i koleżanek poprzez krótką prezentację założeń programu w poszczególnych klasach, stworzenie gazetki tematycznej.

            W akcję profilaktyczną włączyła się Rada Rodziców, która ufundowała słodycze dla każdego ucznia uczestniczącego w ogólnoświatowej akcji. 

          • Wystawa psich fotografii

          • W naszej szkole w holu przy sekretariacie można podziwiać wystawę psich fotografii. Była ona przygotowana w związku  z akcją prowadzoną przez fundację Z miłości do radości, zachęcającą do adopcji piesków ze schroniska w Pudwągach.

            Zachęcamy wszystkich do obejrzenia pięknych zdjęć czworonogów, wsparcia akcji i przygarnięcia pieska ze schroniska.

          • Światowy Dzień Życzliwości – z uśmiechem w świat

          • W naszej klasie odbył się wyjątkowy Dzień Życzliwości, który miał na celu pokazanie, jak ważne są dobroć, wzajemne wsparcie i siła współpracy. Był to dzień pełen inspiracji i pozytywnych emocji, który na długo pozostanie w pamięci uczniów. W jego trakcie dzieci nie tylko oglądały poruszający film, ale również uczestniczyły w aktywnościach, które miały zachęcić ich do niesienia dobra dalej – do swoich rodzin i bliskich. Dzieci nauczyły się, że nawet najmniejsze akty dobroci mają wielką moc, a dzięki sile woli i wzajemnemu wsparciu można pokonać każdą trudność. Wszyscy zgodnie przyznali, że chcą nieść dobro nie tylko w Dniu Życzliwości, ale każdego dnia!

            Drodzy Rodzice i Nauczyciele,

            Uczmy Dzieci, że bycie życzliwym nie oznacza tylko miłych słów, to też akceptowanie różnic, otwartość na innych i gotowość do pomocy, nawet jeśli coś wydaje się trudne i niemożliwe... 

            Pięknego Dnia Życzliwości!

                                                                                                      Klasa 2a

          • W PCE

          • W dniu 20 listopada 2024r. klasa Vb pod opieką Pani Sylwii Rakiel i
            Pana Mariusza Michalaka odwiedziła warsztaty Powiatowego Centrum
            Edukacyjnego. Naszym przewodnikiem był Pan Łukasz Żebrowski -
            nauczyciel przedmiotów budowlanych. Wśród wielu dostępnych pracowni
            technicznych odwiedziliśmy: salę strzelecką, pracownię budowlaną,
            spawalniczą, trzy sale zajmujące się mechaniką pojazdów. Uczniowie
            z zaciekawieniem oglądali prezentowane pracownie, brali udział w
            konkursie budowlanym, zmieniali koła, oglądali samochody, wybijali
            monety. Bardzo miło i przyjemnie spędzili wspólnie czas,
            współpracując ze sobą.
             

          • PODZIĘKOWANIE

          • W naszej szkole 15 listopada odbył się kiermasz słodkości. Dzięki niemu Samorząd Uczniowski zebrał
            fundusze na organizowanie różnych akcji. Wszystkim, którzy nas wsparli serdecznie dziękujemy.

            Samorząd Uczniowski z opiekunami

             

          • Alfabet Logopedyczny

          • W roku szkolnym 2024/2025 Klasa 1d i Klasa 2c biorą udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym
            pt. „Alfabet Logopedyczny”, którego głównym celem jest dbanie o prawidłową stymulację rozwoju
            mowy dzieci oraz wdrażanie profilaktyki logopedycznej. Realizacja projektu trwa od października
            2024 r. do maja 2025 r. Projekt ten doskonale wpisuje się w Podstawowe kierunki realizacji polityki
            oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025: „Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie
            zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka
            udzielania pierwszej pomocy”. Uczestnicząc w projekcie, zobowiązaliśmy się do realizacji minimum
            10 zadań projektowych. W ramach działań projektowych dzieci rozwijają swoje umiejętności
            logopedyczne poprzez atrakcyjne i kreatywne aktywności. W listopadzie zrealizowaliśmy dwa
            ćwiczenia służące usprawnianiu aparatu oddechowego: 1. A jak Arbuz – dzieci wycinały papierowe
            elementy arbuza, a następnie przenosiły je za pomocą słomki. Ćwiczenie to nie tylko rozwijało
            umiejętności oddechowe, ale także koordynację wzrokowo-ruchową. 2. H jak Hula Hop – dzieci
            dmuchały na lekkie piłeczki, starając się przesuwać je do kolegi lub koleżanki. Inny wariant ćwiczenia
            polegał na wprawianiu piłeczki w ruch po okręgu, co wymagało precyzyjnego kontrolowania
            oddechu. Dzięki tym zajęciom uczniowie nie tylko doskonalili swoją sprawność oddechową, ale także
            świetnie się bawili, co pozytywnie wpływało na ich zaangażowanie i motywację. W nadchodzących
            miesiącach planujemy kolejne inspirujące działania, takie jak: ćwiczenia artykulacyjne, gry i zabawy
            związane z kolejnymi literami alfabetu logopedycznego, zadania rozwijające słuch fonemowy i
            rytmiczność mowy. Dzięki realizacji projektu dzieci mają możliwość wszechstronnego rozwoju, nie
            tylko w obszarze mowy, ale także poprzez integrację i współpracę w grupie. Wierzymy, że udział w
            „Alfabecie Logopedycznym” przyniesie trwałe efekty i pozytywnie wpłynie na rozwój mowy naszych
            uczniów.

          • WYCIECZKA NA LODOWISKO

          •     W dniu 16 listopada SKKT zorganizowało wyjazd na lodowisko
            do Mazurskiego Centrum Sportów Lodowych mieszczącego się w Giżycku.
                W wyjeździe wzięło udział 23 uczniów z klas II – VIII. Celem wycieczki były: aktywna zabawa podczas jazdy na łyżwach, promowanie zdrowego stylu życia, nauka i opanowanie techniki jazdy na łyżwach, kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej oraz integracja uczniów.
                W czasie godzinnych zajęć, uczniowie mieli okazję aktywnie spędzić czas
            w gronie przyjaciół oraz doskonalić swoje umiejętności. Młodzi łyżwiarze, którzy dobrze radzili sobie na lodzie, w ramach pomocy koleżeńskiej, udzielali cennych rad i wskazówek swoim młodszym koleżankom i kolegom.
              Wszyscy uczestnicy wyjazdu byli bardzo zadowoleni i deklarowali chęć brania udziału w kolejnych wyprawach.

             

                                      Opiekunowie: Bartosz Machniewski i Andrzej Graczyk

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Macieja Kalenkiewicza "Kotwicza" w Kętrzynie, ul. Kazimierza Wielkiego 12
      • 89 751 81 71
      • 11-400 Kętrzyn, ul. Kazimierza Wielkiego 12
        Poland
    • Logowanie

  • Realizując obowiązek artykułu 11 ustawy o Ochronie Danych Osobowych z dnia 10 maja 2018 (dz. u. poz. 1000), informujemy iż, Inspektorem Ochrony Danych jest Pan Rafał Andrzejewski, z którym kontakt możliwy jest za pośrednictwem emaila:  iod.r.andrzejewski@szkoleniaprawnicze.com.pl

    nr tel.: +48 504 976 690