Aktualności
Harmonogram rekrutacji do klas pierwszych
Jadłospis
Witamy drugie półrocze pysznym Dniem Pizzy!
Drugoklasiści rozpoczęli drugie półrocze w niezwykle smaczny i kreatywny sposób! Zamiast tradycyjnych lekcji, uczniowie mieli okazję łączyć naukę z doskonałą zabawą podczas Dnia Pizzy. To wydarzenie nie tylko sprawiło wiele radości, ale również pomogło dzieciom w praktycznym opanowaniu matematycznych umiejętności. Pizza stała się nieoczekiwanym, ale bardzo skutecznym narzędziem do nauki matematyki! Uczniowie z entuzjazmem ćwiczyli mnożenie, przeliczając ilości składników potrzebnych do przygotowania swoich wypieków. Dodatkowo, pierwsze spotkanie z ułamkami było dla nich prawdziwą frajdą – dzielenie pizzy na równe kawałki pomogło zrozumieć, czym są połowy, czwarte czy ósme części. Największym wydarzeniem dnia było oczywiście samodzielne przygotowywanie pizzy. Uczniowie z wielkim zaangażowaniem wałkowali ciasto, smarowali sosem i starannie układali ulubione dodatki. W szkole unosił się wspaniały zapach pieczonej pizzy, a efekt był nie tylko pyszny, ale i niezwykle satysfakcjonujący. Nie mogło zabraknąć również wesołych pamiątek! Specjalnie na tę okazję w klasie zagościła fotobudka, w której uczniowie mogli robić zabawne zdjęcia. Dzień Pizzy na pewno na długo pozostanie w ich pamięci jako jedno z najprzyjemniejszych wydarzeń w szkole! Kto wie, może w przyszłości wśród nich znajdą się prawdziwi mistrzowie kuchni?
Witaj szkoło !!! Do wakacji już tylko 136 dni, bez weekendów 98 :)))
Ferie z szachami!
9 lutego odbył się Turniej Szachowy o Puchar Burmistrza Węgorzewa Pana Krzysztofa Kołaszewskiego. Rozgrywki odbywały się w formacie szachów szybkich na dystansie 9 rund. Naszą szkołę reprezentowało 4 graczy.
Jakub Dubel zdobył 4,5 pkt
Szymon Dubel zdobył 4,5 pkt
Ewelina Chałkowska- Dwulat zdobyła 4 pkt
Jan Kłos zdobył 2 pkt
Opiekunka szachowego koła otrzymała puchar i dyplom w kategorii ,,Najlepsza kobieta’’.
Był to bardzo udany dzień pełen wrażeń. Udział naszych zawodników w różnych turniejach pozwala rozwijać ich umiejętności i zdobywać nowe doświadczenia. Ferie to dobry czas, aby odpocząć i robić to, co się bardzo lubi. A my lubimy grać w szachy!
Podsumowanie zbiórki dla WOŚP
Uczniowie Samorządu Uczniowskiego włączyli się w charytatywną zbiórkę pieniędzy w ramach 33. Finału
Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Tym razem celem było wsparcie dziecięcej onkologii i
hematologii. Od połowy grudnia odwiedzali klasy, by zbierać każdy grosik do puszki WOŚP. W styczniu
zorganizowali również kiermasz ciast. Łącznie nasza szkoła uzbierała 2060,76zł. Niektórzy uczniowie
włączyli się do zbiórki również 26 stycznia. Wierzymy, że ich puszki były bardzo ciężkie.
Dziękujemy serdecznie wszystkim osobom, którzy wsparli tę akcję.
Samorząd Uczniowski i opiekunowie.1
Informacja
,,Daj piątaka na Owsiaka’’
26 stycznia odbył się III Charytatywny Kętrzyński Turniej Szachowy. Cały dochód z turnieju zasilił konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Udało się zebrać ponad 1000 zł. W tak ważnym dniu nie mogło zabraknąć uczniów i nauczycieli
z naszej szkoły. Wyniki prezentują się następująco:
Karolina Gawerska - 5 miejsce
Ewelina Chałkowska - Dwulat- 15 miejsce
Hubert Bierżyński – 19 miejsce
Mateusz Heyer – 21 miejsce
Julia Grajewska – 22 miejsce
Oliwier Chrobak – 25 miejsce
Pomaganie jest fajne i przynosi ogromnie korzyści!
5
Ferie zimowe
Opłata za obiady - luty
Żywa lekcja historii
Żywa lekcja historii: Polscy bohaterowie w naszej szkole Dnia 24 stycznia uczniowie klas IV-VIII naszej szkoły uczestniczyli w „żywej lekcji historii”, prowadzonej przez Pana Jacentego Ordowskiego. Tematem spotkania byli polscy bohaterowie, którzy zapisali się w dziejach Polski poprzez odwagę, patriotyzm i niezłomność. Uczniowie poznali postacie takie jak Bolesław Chrobry, pierwszy król Polski, Zawisza Czarny, bohater bitwy pod Grunwaldem, hetmanów jak Stefan Czarniecki i Jan Karol Chodkiewicz, Tadeusza Kościuszkę, Józefa Piłsudskiego oraz Jurka Szulca, żołnierza Armii Krajowej i uczestnika Powstania Warszawskiego. Każdy z tych bohaterów miał ogromny wpływ na historię Polski, walcząc o wolność i niepodległość kraju. Zajęcia miały formę interaktywną – uczniowie wcielili się w role bohaterów narodowych, nie tylko rycerzy, ale także wojskowych, liderów i działaczy, przymierzając historyczne uzbrojenie i kostiumy. Dzięki temu lepiej poczuli, jak wyglądało życie i walka tych niezwykłych postaci. Lekcja była pełna emocji, zaangażowania i pozwoliła uczniom zrozumieć, jak ważne są wartości bohaterów narodowych w dzisiejszym świecie.
11
Bal Karnawałowy
W naszej szkole odbył się długo wyczekiwany bal karnawałowy dla uczniów klas 1-3. Tego dnia sala gimnastyczna zamieniła się w prawdziwą krainę radości i zabawy, pełną kolorowych balonów, dekoracji i muzyki. Wydarzenie było niezwykłe nie tylko dzięki atmosferze, ale również dzięki obecności profesjonalnej grupy animacyjnej "Taka Impreza", która zadbała o niezapomniane wrażenia uczestników.
Dzieci zaskoczyły swoją kreatywnością i pomysłowością w przygotowaniu karnawałowych strojów. Wśród uczestników balu można było spotkać superbohaterów, księżniczki, postacie z bajek oraz wiele innych barwnych kreacji. Radosna muzyka i migające światła dodawały magii temu wyjątkowemu wydarzeniu.
Grupa "Taka Impreza" przygotowała bogaty program animacyjny, który dostosowano do wieku dzieci. Uczniowie uczestniczyli w zabawach ruchowych i tańcach integracyjnych. Nie zabrakło również kolorowych akcesoriów, takich jak balony czy serpentyny, które wzbudzały ogromny entuzjazm najmłodszych.
Bal karnawałowy był nie tylko okazją do świetnej zabawy, ale także wspaniałym momentem integracji uczniów. Dzieci miały możliwość spędzić czas w radosnej atmosferze, zacieśniając relacje z kolegami i koleżankami z różnych klas. Serdeczne podziękowania kierujemy do grupy "Taka Impreza", która swoją energią i zaangażowaniem sprawiła, że bal był niezapomnianym wydarzeniem.
Bal karnawałowy 2025 na długo pozostanie w pamięci naszych uczniów jako dzień pełen śmiechu, radości i niezapomnianych chwil. Już teraz z niecierpliwością czekamy na kolejne takie wydarzenia!
6
Dzień Babci i Dziadka
Z okazji Dnia Babci i Dziadka uczniowie klasy 2c przygotowali wyjątkową uroczystość, pełną emocji, radości i niezapomnianych chwil. Była to doskonała okazja, by wyrazić szacunek i miłość dla naszych ukochanych dziadków, którzy na co dzień odgrywają niezwykle ważną rolę w życiu każdego z nas. Uczniowie przygotowali specjalny występ, który zachwycił zarówno dziadków, jak i wszystkich obecnych. Dziadkowie z uśmiechem na twarzy i łzami w oczach oglądali poczynania swoich wnuków, dziękując im za wyjątkową chwilę. W ramach przygotowań, uczniowie z wielkim zaangażowaniem wykonali przepiękne laurki, pełne kolorów, rysunków i życzeń dla swoich babć i dziadków. Dodatkowo przygotowali małe mydełka, które były ręcznie robione. Kolejną atrakcją tego dnia był quiz wiedzy o babci i dziadku, w którym udział wzięli zarówno uczniowie, jak i ich dziadkowie. Zabawna rywalizacja sprawiła, że wszyscy się świetnie bawili, a jednocześnie dowiedzieli się czegoś nowego o swoich przodkach. Atmosfera była pełna śmiechu i pozytywnych emocji. Na zakończenie uroczystości przygotowano poczęstunek, który stanowił doskonałą okazję do rozmów, dzielenia się wspomnieniami i ciepłymi słowami.
Dzień Babci i Dziadka w naszej klasie był pełen wzruszeń, radości i miłych niespodzianek. To święto pokazało, jak ważna jest rola dziadków w życiu dzieci oraz jak piękne mogą być chwile spędzone w gronie najbliższych.
Dziękujemy wszystkim dziadkom za przybycie i wspólne świętowanie – z pewnością na długo pozostanie to w naszych sercach. Klasa 2c
FBI na tropie Babci i Dziadka: Dzień pełen miłości, zabawy i słodkości.
Co łączy detektywów z FBI i nasze ukochane Babcie i Dziadków? Odpowiedź jest prosta – wszyscy są mistrzami w rozwiązywaniu zagadek i odkrywaniu sekretów! W tym roku Dzień Babci i Dziadka w klasie 2a obchodzono w wyjątkowym stylu: z humorem, ciepłem i odrobiną detektywistycznego zacięcia. Uczniowie wcieli się w rolę dziadków i detektywów. FBI dokonało bezwzględnego przesłuchania dziadków i odkryło, że oni nieustająco rozpieszczają swoje wnuczęta.
Jednym z najbardziej emocjonujących momentów były konkursy: rzuty do celu, przyszywanie guzików, zaplatanie warkoczy, tworzenie biżuterii oraz rozpoznawanie wnuków po głosie.Zabawa nie tylko bawiła, ale też pokazywała, jak ważna jest więź międzypokoleniowa i wzajemne poznawanie się. Świętowanie zakończyło się uroczystym wniesieniem tortu, który był prawdziwym arcydziełem cukierniczym.
Nie zabrakło także wspólnych życzeń. „Kochane Babcie, Kochani Dziadkowie – jesteście jak detektywi, którzy potrafią odkryć każdą tajemnicę dzieciństwa, jak strażnicy rodzinnych tradycji i najlepsi nauczyciele życia. Życzymy Wam zdrowia, radości i wielu chwil spędzonych z najbliższymi!” – mówiły wnuki, wręczając kolorowe laurki i własnoręcznie wykonane mydełka. Klasa 2a
Szkoła z klasą
22 stycznia przeprowadzono szkolną dyskusję z przedstawicielami uczniów klas 4-8 na temat odporności psychicznej w szkole w ramach realizacji programu Szkoła z klasą. Głównym tematem dyskusji było zdrowie psychiczne i fizyczne, jego znaczenie dla uczniów oraz sposoby dbania o nie. Podczas spotkania uczestnicy poznali zasady dobrego dialogu w szkole, wspólnie tworzyli pojęcie zdrowia psychicznego i fizycznego oraz pracowali w grupach. Przeprowadzona dyskusja i podjęte aktywności pozwoliły na sformułowanie refleksji, dotyczących: trudności, z jakimi borykają się uczniowie i uczennice, apektów ich życia związanych z poruszanym tematem, określeniem obszarów funkcjonujących dobrze oraz wprowadzenia potrzebnych działań w dziedzinach wskazanych przez uczestników dialogu. Przedsięwzięcie zostało przygotowane i przeprowadzone przez zespół nauczycieli odpowiedzialnych za realizację programu Szkoła z klasą w naszej szkole: Ewelina Grymuza, Dajana Kos, Agnieszka Cejmer, Natalia Król, Witold Jałoszewski.
1
Półzimowisko - informacje
Muzyczna niespodzianka
Muzyczna niespodzianka dla babć i dziadków od klasy II d.
Alfabet logopedyczny
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Alfabet logopedyczny” jest innowacyjnym programem wspierającym rozwój językowy i artykulacyjny dzieci poprzez różnorodne zadania przypisane do liter alfabetu. W styczniu w klasach Id i II c realizowaliśmy kolejne ćwiczenia: „S jak smok”, „N jak naśladuj mnie” oraz „W jak własna zabawa”. Dzięki kreatywnemu podejściu i różnorodnym aktywnościom dzieci mogły rozwijać swoje umiejętności językowe i manualne w atmosferze zabawy i współpracy.
„S jak smok” –ćwiczenie oddechowe i twórcza praca manualna.
Zadanie „S jak smok” połączyło działanie plastyczne z ćwiczeniami oddechowymi. Dzieci najpierw tworzyły smoka, samodzielnie przyklejając poszczególne elementy i ozdabiając go według własnego pomysłu. Kreatywność uczniów była nieograniczona – każdy smok był wyjątkowy i kolorowy, co sprawiło, że z dumą je prezentowali. Następnie smoki posłużyły do ćwiczeń oddechowych: dzieci dmuchały w rolki, wprawiając w ruch paski bibuły imitujące ogień. Ćwiczenie to miało na celu rozwijanie prawidłowego toru oddechowego kluczowego w terapii logopedycznej.
„N jak naśladuj mnie” – zabawa usprawniająca narządy mowy i zachęcająca do aktywności w zabawie.
W trakcie realizacji zadania „N jak naśladuj mnie” dzieci losowały karteczki z różnorodnymi wyzwaniami do przedstawienia. Mogły to być ruchy warg, języka, dźwięki zwierząt. Jedno dziecko prezentowało zadanie, a reszta grupy zgadywała, co zostało pokazane. Ćwiczenie to rozwijało umiejętności naśladowania i spostrzegawczości, a także pomagało w lepszym zrozumieniu komunikacji niewerbalnej. Radość i entuzjazm, jakie towarzyszyły tej zabawie, sprzyjały integracji grupy i motywowały uczniów do aktywnego udziału w zajęciach.
„W jak własna zabawa” – rywalizacja z elementem logopedycznym.
W zadaniu „W jak własna zabawa” dzieci wykorzystały urodzinowe gwizdki, by strącać piłeczki pingpongowe umieszczone na kubeczkach. Ta dynamiczna forma ćwiczeń dostarczyła mnóstwo frajdy. Dmuchanie w gwizdki angażowało mięśnie odpowiedzialne za prawidłową artykulację, rozwijało tor oddechowy oraz wzmacniało precyzję ruchów. Rywalizacja w duchu fair play motywowała dzieci do wysiłku i sprawiła, że każdy uczestnik mógł poczuć satysfakcję z osiągnięcia celu.
Projekt „Alfabet logopedyczny” to doskonały przykład, jak poprzez zabawę można wdrażać profilaktykę logopedyczną.
5
Harmonogram półzimowiska
SZKOLNY KONKURS RECYTATORSKI KLAS 1-3
Dnia 21 stycznia 2025r. w szkolnej bibliotece odbył się Szkolny Konkurs Recytatorski klas I-III. Celem konkursu było:
- Popularyzowanie wielobarwnej poezji dziecięcej.
- Promowanie talentów recytatorskich.
- Kształtowanie wrażliwości na piękno języka ojczystego.
W konkursie wzięło udział 21 recytatorów. Wśród recytowanych utworów przeważały wiersze Jana Brzechwy i Juliana Tuwima. Konkurs przebiegał w serdecznej i miłej atmosferze. Występom dzieci towarzyszyły wielkie emocje. Wybór laureatów nie był łatwy, ponieważ wszyscy uczestnicy reprezentowali wysoki poziom. Podczas zmagań trudnej sztuki recytacji jury oceniało dobór tekstu i jego pamięciowe opanowanie, interpretację oraz dykcję. Wszyscy uczestnicy recytatorskich zmagań otrzymali dyplomy i drobne upominki. Wyłonieni zostali laureaci, którzy będą reprezentować szkołę w konkursie miejskim.
Laureaci:
I miejsce Emilia Jasiulewicz z klasy 3a
II miejsce Hanna Dados z klasy 2a
Wszystkim uczestnikom gratulujemy talentu artystycznego. Dziękujemy za udział w konkursie i dzielenie się pięknem poezji. Radzie Rodziców dziękujemy za ufundowanie nagród dla wszystkich uczestników konkursu.
3
Sobotniki
Z radością informujemy, że organizacja ,,Sobotniki" działająca w naszej szkole otrzymała dofinansowanie na realizację projektów w ramach zadań publicznych. Jest to niezwykle ważny krok w rozwoju naszych działań, który umożliwi nam realizację nowych inicjatyw. Cieszymy się bardzo, że nasze projekty zostały docenione i otrzymały środki niezbędne do ich realizacji.
Serdecznie dziękujemy!! Zapraszamy do śledzenia naszej strony!