• Lekcja inna niż wszystkie

        •   29 października uczniowie klasy I c i III d wraz z opiekunami wybrali się do ogrodu ekologicznego. Nowoczesne, pełne uroku miejsce wypoczynku i rekreacji dla dzieci i dorosłych na nieco inną lekcję. Jesienne słoneczko przygrzewało, więc uczestnicy w doskonałych humorach korzystali z placu zabaw, ścieżki sensorycznej, bieżni oraz innych atrakcji. Nie zabrakło również czasu na obserwację pięknej jesiennej przyrody. Uczniowie rozpoznawali rośliny, drzewa oraz ich owoce. Wspólne zabawy pozwoliły zintegrować zespoły klasowe.

        • „Wilk i zając – nowa przygoda, której na imię zgoda”

        • W piątek 25 października uczniowie klasy 3 b i 3 d udały się do kina „ Gwiazda” na
          przedstawienie teatralne   pt: „Wilk i zając – nowa przygoda, której na imię zgoda”. Spektakl
          ten uświadamia, że o prawdziwej sile nie decyduje wysoki wzrost i wielkie muskuły! Tak
          naprawdę liczy się bystrość umysłu, wiedza i kultura osobista, która w życiu jest bardziej
          potrzebna, niż wygląd zewnętrzny i siła fizyczna. Aktorzy podkreślali również jak ważna jest
          przyjaźń. Spektakl wzbogacony był malowniczą scenografią , piękną muzyką oraz efektami
          specjalnymi. To była bardzo pouczająca lekcja życia,W piątek 25 października uczniowie klasy 3 b i 3 d udały się do kina „ Gwiazda” naprzedstawienie teatralne  pt: „Wilk i zając – nowa przygoda, której na imię zgoda”. Spektaklten uświadamia, że o prawdziwej sile nie decyduje wysoki wzrost i wielkie muskuły! Taknaprawdę liczy się bystrość umysłu, wiedza i kultura osobista, która w życiu jest bardziejpotrzebna, niż wygląd zewnętrzny i siła fizyczna. Aktorzy podkreślali również jak ważna jestprzyjaźń. Spektakl wzbogacony był malowniczą scenografią , piękną muzyką oraz efektamispecjalnymi. To była bardzo pouczająca lekcja życia,

        • WYCIECZKA UCZNIÓW KLASY 2C DO CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO PRZY PCE

        • Dnia 23 października uczniowie klasy 2c mieli okazję odwiedzić Centrum Kształcenia Zawodowego (CKZ) przy Powiatowym Centrum Edukacji (PCE). Celem tej wizyty było zapoznanie dzieci z różnorodnymi zawodami, które można wykonywać po ukończeniu odpowiednich kursów i szkoleń zawodowych.

          Młodzi odkrywcy zawodów mieli możliwość zapoznania się z pracą mechanika samochodowego, ślusarza, spawacza, kucharza oraz budowlańca. W każdym z tych warsztatów uczniowie mieli okazję zobaczyć, jak wyglądają narzędzia i urządzenia wykorzystywane w tych zawodach oraz posłuchać instruktorów, którzy wyjaśnili, na czym polegają codzienne obowiązki przedstawicieli tych profesji.

          Na koniec wycieczki przygotowano dla dzieci wyjątkową atrakcję – pokaz na wirtualnej strzelnicy. Uczniowie mogli spróbować swoich sił w tej wirtualnej symulacji, co wzbudziło ogromne zainteresowanie i pozwoliło im jeszcze bardziej wciągnąć się w świat różnorodnych możliwości zawodowych.

          Cała wycieczka była niezwykle interesującym doświadczeniem, które przybliżyło uczniom świat pracy i zainspirowało ich do myślenia o przyszłości.

        • Wyjście uczniów klasy 5A na cmentarz

        • Koniec października to czas zadumy nad przemijaniem i sensem naszego życia. Odwiedzamy cmentarze, gdzie pochowani są nasi bliscy, przyjaciele, znajomi. Ta refleksja o kruchości naszego życia towarzyszyła uczniom klasy 5A, którzy 25 października pod opieką wychowawczyni Joanny Widuto odwiedzili cmentarz. Dzieci z ogromnym zapałem zabrały się do porządkowania opuszczonych i zaniedbanych grobów. Towarzyszyła im zaduma nad przemijaniem, a w głowie rodziły się pytania, dlaczego wśród wielu mogiłpojawiają się te malutkie. Na wszystkich uporządkowanych grobach zapaliliśmy symboliczny znicz. Ze świadomością pożytecznie spędzonego poranka udaliśmy się do restauracji „Margarita”, by wspólnie spędzić czas i zjeść pyszną pizzę. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do naszych domów.

        • Wycieczka

        • 23 października klasy 6a i 6b udały się do Olsztyna do Space Parku. Uczniowie aktywnie spędzili czas na wesołej zabawie. Jeździli na wrotkach, wspinali się po ściankach, wykonywali akrobacje na trampolinach, zjeżdżali z dmuchanego toru przeszkód, grali w piłkę. Korzystali również z gier interaktywnych. Wszystkim dopisywał dobry humor. Wyprawa zakończyła się obiadem, trzeba było uzupełnić wykorzystaną energię.

        • „Eko Piątka” i finał eko-warsztatów.

        • Po raz trzeci i niestety ostatni uczniowie z klas 1-3 spotkali się na eko-warsztatch dofinansowanych ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie.

          22 października miało miejsce ostatnie spotkanie „Eko Piątki”. Okazuje się, że i tym razem było strzałem w dziesiątkę. Uczniowie z wielkim zaangażowaniem wykonywali swoje prace – z drewnianych elementów, farb i dzięki swojej pomysłowości wykonali eko-magnesy, które będą doskonałą pamiątką – można ją zachować dla siebie lub podarować bliskiej osobie. Dzieci udowodniły, że znają już hasło „less waste”/ „zero waste”, tworząc na bawełnianych torbach hasła i wzory związane z ekologią, a tym samym promując proekologiczne aktywności.

          Niestety, nieodpowiednia pora roku, jesień, nie pozwoliła na użycie wykonanych bomb nasiennych tak, żeby można było zasadzić kwietne łąki. Uczniowie zapoznali się jednak z roślinami miododajnymi, które przyciągają owady. Atrakcją klasową będzie wykonanie badawczych eksperymentów, czyli posadzenie bomb nasiennych w doniczce i obserwowanie wschodzących tam roślin.

          Podsumowaniem ekologicznych wydarzeń organizowanych w naszej szkole była ponownie zabawa koło fortuny. Tym razem przedstawiciele klasowi odpowiadali na pytania z zakresu ekologii i zdobywali dzięki temu gry – memory, dzięki którym umilą sobie czas spędzany podczas przerw między lekcjami.

        • „Polak ma essę!2”

        • W ramach projektu „Polak ma essę!2” uczniowie klasy 5a wykonali dwa zadania. Pierwsze zadanie nosiło tytuł „Poznajmy się” i polegało na oznaczeniu naszej szkoły na mapie, dzięki czemu będziemy widoczni dla innych osób, które biorą udział w projekcie. W kolejnym kroku wykonaliśmy zadanie 17, stworzyliśmy bohaterskie leporello. Leporello to rodzaj książki, która składa się jak harmonijka. Uczniowie  udowodnili, że można w leporello zmieścić wiele informacji, wykorzystać ciekawe rozwiązania. Tworzenie leporello rozwijało ich kreatywność, rozbudzało wyobraźnię, uczyło samodzielnego wyszukiwania informacji i ich porządkowania, przetwarzania. Nasze leporello dotyczyło głównego bohatera powieści „Chłopcy z Placu Broni” Erno Nemeczka. Uczniowie uporządkowali swoją wiedzę na temat tej postaci, przypomnieli elementy charakterystyki, po czym z radością przystąpili do pracy, rozwijając jednocześnie umiejętności kluczowe.  

        • PAŹDZIERNIKOWE ZMAGANIA SZACHOWE!

        • 19 października odbyła się kolejna szachowa liga szkolna. Do szachownic zasiadło 33 graczy

          z naszego powiatu i okolic. Naszą szkołę reprezentowało 7 znakomitych zawodników.

          Wyniki prezentują się następująco:

           

          Liga I

          Karolina Gawerska - 2 miejsce

          Paweł Marcinkiewicz - 3 miejsce

          Tymon Chimik - 13 miejsce

          Hubert Bierżyński - 16 miejsce

           

          Liga II i III

          Tymoteusz Iwaniuk – 3 miejsce

          Michał Arminajtis - 10 miejsce

          Sambor Rymsza – 11 miejsce

          Mikołaj Arminajtis - 17 miejsce

           

          Dziękujemy wszystkim za wspaniałą grę i czekamy na kolejne sukcesy naszych mistrzów.

          Już 24 października 10 zawodników  z naszej szkoły weźmie udział w konkursie i podejmie się rozwiązania 60 szachowych zadań. Szczegóły już wkrótce! Trzymajcie kciuki!

        • Wycieczka klasy III d

        • W piątek 18 października klasa 3 d wybrała się na wycieczkę autokarową do miejscowości Piękna Góra koło Giżycka do Ośrodka Centrum Aktywnego Wypoczynku „Gwarek”. Na miejscu dzieci wzięły udział w różnorodnych grach i zabawach sportowych. Dzięki aktywnościom ruchowych dzieci mogły poznać mocne strony swoich rówieśników i przekonać  się, że w grupie siła. Sprawdziły, jakie trudności stawia życie przed osobami niepełnosprawnymi. Poznały i wyostrzyły swoje zmysły. W strategicznej grze negocjacyjnej „Trampki” wcieliły  się w rolę przedsiębiorcy i uczyły się, jak rozwijać firmę, by osiągała najlepsze wyniki. Był to dzień pełen radości i zabawy.

        • SKKT w Space Parku

        •      19 października członkowie Szkolnego Koła Krajoznawczo – Turystycznego odwiedzili olsztyński park rozrywki – Space Park. Na uczestników wycieczki czekało wiele ekscytujących atrakcji. Największą z nich był park trampolin. W strefie Valo Jump można było połączyć wirtualna zabawę ze skakaniem na trampolinach, a strefa Aero umożliwiała wykonanie wysokich lotów. Na prawdziwych wyczynowców czekały batuty i airbag. Wielu wrażeń dostarczył tor Ninja Warior, gdzie uczestnicy mogli spróbować swoich sił. Wielbiciele gier zespołowych skorzystali z boisk na airtracku.  Wielka przygodę przeżyła młodzież na najwyższej atrakcji parku – ściance wspinaczkowej, gdzie do dyspozycji były drogi wspinaczkowe o różnym poziomie trudności. Kolejną atrakcja był tor wrotkowy z możliwością wypożyczenia sprzętu i korzystania ze wspaniałej zabawy w strefie Skate Pace.
               Wizyta w Space Parku była doskonałą formą rozrywki i aktywności. Wszystkie zabawy dostarczyły uczestnikom mnóstwo pozytywnej energii. Zajęcia pozwoliły skutecznie odstresować się , zapomnieć o codziennych problemach a także zapewniły ogromną dawkę zdrowego ruchu.

           

                                                 Opiekunowie: Bartosz Machniewski i Andrzej Graczyk

        • Wycieczka do Nadleśnictwa Srokowo

        • 18.10.2024r. klasa 2c i 2d wybrały się na wycieczkę do Nadleśnictwa
          Srokowo. Celem wycieczki było przybliżenie dzieciom przyrody naszego
          regionu, zainteresowanie i rozumienie konieczności ochrony naturalnego
          środowiska przyrodniczego oraz umiejętność dostrzegania piękna naszej
          przyrody, co nie było trudne , gdyż jesień tego roku ukazuje swoje piękno w
          całej krasie. Na terenie posesji nadleśnictwa znajduje się „ścieżka dydaktyczna”
          obsadzona różnymi gatunkami drzew, krzewów, krzewinek i kwiatów, które
          można było podziwiać  jednocześnie poznając ich nazwy.
          Dzieci spacerowały słuchając przyrodniczych opowieści pani leśnik, która
          szybko zdobyła ich sympatię. Adepci na przyrodników mogli z bliska zobaczyć,
          dotknąć  ptasie i owadzie domki oraz zobaczyć w naturalnej wielkości bociana,
          bobry, poroże łosia. Po wysłuchaniu wszystkich ciekawych informacji, dzieci
          udały się na ciepłą herbatkę i przekąskę przy ognisku- pieczenie kiełbasek.
          To był wspaniały wyjazd, miło i owocnie spędzony czas.

        • Pasowanie na ucznia

        • Pasowanie na ucznia, zwane oficjalnie ślubowaniem klas pierwszych, to uroczyste
          i symboliczne wejście w życie szkolne. W tym dniu dziecko staje się pełnoprawnym uczniem i zostaje uroczyście przyjęte do społeczności szkoły. Pasowanie na ucznia to jedna z najbardziej oczekiwanych uroczystości dla każdego pierwszaka i jego rodziców.
          W naszej szkole, tym wyjątkowym dniem był 18 października 2024 roku.

          Zanim pierwszoklasiści zostali przyjęci do grona społeczności szkolnej zaprezentowali  to, czego już się w szkole nauczyli. Gotowi, odświętnie ubrani i bardzo przejęci przystąpili do zaprezentowania swoich umiejętności. Zadaniem uczniów było m.in. zaśpiewanie piosenek, recytacja wierszy oraz sprostanie zadaniu, jakie miała do wykonania każda klasa.
          Po zakończonej prezentacji, nadszedł czas na doniosły  moment  ślubowania na sztandar szkoły oraz pasowania ołówkiem, którego dokonała pani Dyrektor Bożena Mickiewicz.
          Tym samym pierwszaki zostały włączone do społeczności uczniowskiej Szkoły Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Macieja Kalenkiewicza „Kotwicza” w  Kętrzynie.

          Dowodem były dyplomy pasowania na ucznia oraz upominki wręczone dzieciom. 
          Starsi koledzy z Samorządu Uczniowskiego przybliżyli historię „Maciusiów”,
          które pierwszoklasiści otrzymali w prezencie. Następnie przyszedł czas na pamiątkowe zdjęcia wykonane przez panią fotograf oraz  poczęstunek.

        • Kiermasz zabawek

        • 17.10.2024 r. w naszej szkole odbył się wyjątkowy kiermasz zabawek, którego celem było wsparcie Szkoły Podstawowej nr 1 w Nysie, która ucierpiała wskutek powodzi. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu całej społeczności szkolnej udało się uzbierać 1838,20 złotych.

          Kiermasz cieszył się dużym zainteresowaniem. Na stoiskach można było znaleźć wiele pięknych i unikalnych zabawek, które zostały podarowane przez rodziców, uczniów oraz pracowników szkoły. Wspólnie stworzyliśmy prawdziwe święto radości.

          Szczególne podziękowania kierujemy do wszystkich, którzy przyczynili się do organizacji kiermaszu.Wasza hojność i empatia są nieocenione!

          Pamiętajmy, że wspólne działanie w trudnych chwilach to nasza siła. Razem możemy więcej! Mamy nadzieję, że nasza akcja przyniesie realną pomoc i wsparcie dla Szkoły Podstawowej nr 1 w Nysie oraz ich uczniów.

          Dziękujemy raz jeszcze i zachęcamy do dalszego wspierania takich inicjatyw. Każda pomoc ma znaczenie!

        • „10 sekund wystarczy, by powiedzieć stop przemocy”

        • Z okazji Międzynarodowego Dnia Bez Przemocy w naszej szkole został zorganizowany konkurs profilaktyczny „10 sekund wystarczy, by powiedzieć stop przemocy”, którego celem było zwrócenie uwagi dzieci i młodzieży na problematykę przemocy oraz wzbudzenie zainteresowania możliwością jej zapobiegania lub przerwania. Konkurs adresowany był do uczniów klas I-III, którzy wykonywali wspólnie plakat oraz uczniów klas IV-VIII, którzy pracę konkursową tworzyli indywidualnie. W kategorii klas I-III zwycięzcami zostały klasy: I d i II b. Natomiast zwycięzcami konkursu w kategorii klas IV-VIII zostali następujący uczniowie: Wojciech Kłódka VI a, Lena Buniowska VI c i Agata Radziwoniuk VIII a. Dziękujemy wszystkim uczniom za udział w konkursie oraz Radzie Rodziców za ufundowanie nagród.

        • POLAK MA ESSĘ! 2

        • W roku szkolnym 2024/2025 klasa 5a wraz z wychowawczynią p. Joanną Widuto przystąpiła do Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego "POLAK MA ESSĘ! 2". Głównym założeniem projektu jest utrwalenie zdobytej wiedzy oraz nabywanie nowych umiejętności poprzez zabawę i integrację uczniów. Zagadnienia projektowe realizowane będą na lekcjach języka polskiego oraz godzinie wychowawczej. Projekt jest zgodny z kierunkami polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025 oraz wymaganiami ogólnymi podstawy programowej z języka polskiego dla klas 4-8. Efekty naszych działań publikowane będą na stronie szkoły.

        • Szkolny apel z okazji Dnia Edukacji Narodowej

        • 11 października w dużej hali odbył się szkolny apel z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Pani dyrektor Bożena Mickiewicz podziękowała wszystkim nauczycielom, pracownikom administracji i obsługi za trud całorocznej pracy. Tradycyjnie wręczyła nagrody Dyrektora Szkoły.

          Życzenia i bukiet pięknych kwiatów na ręce p. dyrektor złożyła przewodnicząca Rady Rodziców p. Sylwia Komorowska. Miłe słowa i małe upominki wręczyli również przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego.

          Muzyczną niespodziankę odśpiewały uczennice klasy IV a: Iga Baluta i Iga Ćwik.

          Dziękujemy wszystkim rodzicom za słodki poczęstunek, który czekał w pokoju nauczycielskim po zakończonej uroczystości!

        • „Eko Piątka” znowu w akcji!

        • Po raz drugi uczniowie z klas 1-3 spotkali się na eko-warsztatach dofinansowanych ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie.

          Dzisiejsza data spotkania nie była przypadkowa, bo 10 października obchodzony jest Dzień Drzewa. 

          Najmłodsi uczniowie naszej szkoły mieli okazję podnieść swoją świadomość, jak istotną rolę pełnią drzewa dla funkcjonowania planety i nas samych. Swoją wiedzę na ten temat mogli utrwalić podczas zabawy koło fortuny. Symboliczną nagrodą za udział były drewniane breloczki w kształcie drzew.

          Największą atrakcją dla uczniów było samodzielne komponowanie herbatek. Melisa, skrzyp polny, pokrzywa, a może czystek lub dzika róża? Każdy skomponował mieszankę herbaty według swojego gustu. Jedni dla siebie, inni dla rodziców czy przyjaciół.

          Dzieci komponowały również sole do kąpieli o właściwościach prozdrowotnych. Większość dzieci po raz pierwszy wykonywała kosmetyk krok po kroku, mając świadomość, z czego on się składa. Powstały pięknie pachnące i przyjazne dla środowiska sole, w których kąpiel będzie niezwykłą przyjemnością.

          Na relację z trzeciego, a zarazem ostatniego, ekologicznego wydarzenia zapraszamy 22 października.

        • Europejski Tydzień Kodowania

        • Europejski Tydzień Kodowania – CodeWeek 2024.Święto programowania dlakażdego! Europejski Tydzień Kodowania, znany jako CodeWeek, to corocznainicjatywa, która ma na celu popularyzację nauki programowania wcałej Europie. W ramach tego wydarzenia, od 7 do 22 października 2024r.,organizowane będą tysiące wydarzeń, warsztatów i spotkańdedykowanych zarówno początkującym, jak i zaawansowanym programistom. W2022 roku zajęliśmy czwarte miejsce w Europie.Klasa 2a ,,weszła" w tydzień CoodeWeek realizując zadanie z projektuJourney to the World od Art.Naszym zdaniem było zakodowanie wiadomości do partnerów projektowych  zPortugalii. Ich zadaniem jest ,,wyturlanie" obrazu Picassa wedługnaszych propozycji. Kiedy partnerzy wykonają zadanie przekonamy się czynasze obrazy są jednakowe.Jeśli macie ochotę przystąpić do tygodni CoodeWeek opowiemy Wam czym todokładnie jest? CodeWeek to nie tylko rywalizacja między krajami onajwiększą liczbę zorganizowanych wydarzeń, ale przede wszystkim szansana zdobycie nowych umiejętności. Inicjatywa ma na celu zainteresowaniespołeczeństwa kodowaniem i szeroko rozumianymi kompetencjami cyfrowymi,które stają się kluczowe w dzisiejszym świecie. Programowanie, czyliumiejętność pisania kodu komputerowego, staje się jednym znajważniejszych filarów współczesnej edukacji. Z roku na rok jegoznaczenie wzrasta, nie tylko ze względu na rosnące potrzeby rynku pracy,ale także ze względu na walory edukacyjne. Nauka programowania rozwijaumiejętności analitycznego i logicznegomyślenia, uczy rozwiązywania problemów oraz sprzyja kreatywności. Jakwziąć udział w CodeWeek 2024? Aby wziąć udział w tegorocznej edycjiEuropejskiego Tygodnia Kodowania, wystarczy znaleźć odpowiedniewydarzenie na stronie internetowej CodeWeek, gdzie zamieszczone sąinformacje o wszystkich inicjatywach organizowanych w danym kraju.Istnieje również możliwość zgłoszenia własnego wydarzenia – od małychwarsztatów w szkołach, po większe projekty dla społeczności lokalnych.Każda inicjatywa, niezależnie od skali, ma znaczenie i przyczynia się dopopularyzacji programowania w Europie.Nie czekaj, zgłoś swój udział w CodeWeek 2024 już dziś i dołącz do gronaeuropejskich entuzjastów kodowania tak jak my!

    • Kontakt

      • Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Macieja Kalenkiewicza "Kotwicza"
      • +48 89 751 81 71
      • 11-400 Kętrzyn, ul. Kazimierza Wielkiego 12
        Poland
    • Logowanie