• Konkurs "Najpiękniejsza ozdoba Bożonarodzeniowa" rozstrzygnięty

        • Komisja konkursowa w składzie p. Katarzyna Mikotowicz, p. Michalina Lis  wyłoniła następujących laureatów:

          Kategoria klas I - VIII

           

          MIEJSCE I

           

          Alicja Zalewska kl.3c

           

          MIEJSCE II

           

          Julia Reginis kl.2b

           

          MIEJSCE III

           

          Blanka Jakucewicz kl.2c

          Zofia Widuto kl.3a

           

          WYRÓŻNIENIA

           

          Karolina Dęby kl.Ic

          Katarzyna Makoś kl.7a

           

          Nagrody i dyplomy zostaną wręczone po feriach zimowych. Gratulujemy zwycięzcom i dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w konkursie. 

           

          Samorząd Uczniowski

        • Półzimowisko - planowane atrakcje

        • Tuż po przerwie świątecznej w naszej szkole odbędzie się półzimowisko. Na plan zajęć trzeba jeszcze trochę poczekać, ale już dziś zdradzamy, jakie atrakcje czekają na zapisane dzieci.

          1. BAL PRZEBIERAŃCÓW + ZUMBA KIDS
          2. PRZEJAZD BRYCZKĄ ZAPRZĘŻONĄ W OGIERY ULICZKAMI MIASTA
          3. ZWIEDZANIE Z PRZEWODNIKIEM GIERŁOŻY, SZTABOWÓZ
          4. WIZYTA W KONSULACIE ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA
          5. ZAJĘCIA Z WYKORZYSTANIEM EKSPERYMENTÓW FIZYCZNO-CHEMICZNYCH ORAZ ARTYSTYCZNY POKAZ BANIEK MYDLANYCH LEWITUJĄCYCH, Z DYMEM, OGNIEM (LABORATORIUM ODKRYWCY) W KAMELEONIE
          6. ZAJĘCIA Z „KONIKIEM MAZURSKIM”
          7. WARSZTATY (KULINARNE, RĘKODZIEŁA, KREATYWNE, FOTOGRAFICZNE, EMISJI GŁOSU)
          8. GRA INTERAKCYJNA O HISTORII MIASTA, TWORZENIE WŁASNEGO EKSPONATU MUZEALNEGO W MUZEUM IM. WOJCIECHA KĘTRZYŃSKIEGO
          9. ZAJĘCIA BIBLIOTECZNE
          10. OGNISKO
        • Konkurs „Szkolne przygody Gangu Fajniaków” rozstrzygnięty!

        • Miło nam poinformować, iż klasa 3a zdobyła jedną z 400 nagród w ogólnopolskim programie edukacyjnym, a zarazem konkursie, organizowanym przez sieć sklepów Biedronka. Celem programu było pokazanie dzieciom magii natury, ucząc zarazem wrażliwości ekologicznej i troski o środowisko każdego dnia. Zadanie polegało na przeprowadzeniu lekcji dotyczących wybranego żywiołu: wody, powietrza, ziemi, ognia, udokumentowaniu i opisaniu ich oraz przesłaniu indywidualnych prac plastycznych dzieci inspirowanych wybranym żywiołem.  

          Łącznie do programu zgłosiły się 2144 placówki, a My byliśmy jedną z tych zwycięskich szkół, której wkład w przeprowadzenie lekcji i wykonanie prac konkursowych został dostrzeżony i nagrodzony.

          Świetnie się bawiliśmy, mieliśmy pole do kreacji i eksperymentowania, bo każdy dzień z Fajniakami miał praktyczny charakter. Nie udało się Nam zdobyć nagrody Grand Prix, ale na pewno spróbujemy za rok w kolejnej edycji.

           

        • Pomysły na świąteczne zabawy z dziećmi

        • W czasie przygotowań do świąt łatwo zapomnieć, że w tym okresie najważniejszy powinien być czas spędzony wspólnie w najbliższym gronie.

          Dlatego zatrzymajcie się na chwilę i znajdźcie choć trochę czasu każdego dnia na wspólną zabawę z dziećmi. Możemy zagrać z nimi między innymi w stare gry. Mają niskie wymagania sprzętowe (czasami wystarczy kartka, ołówek, talia kart), a emocje wzbudzają nie mniejsze niż przejażdżka rollercoasterem. To świetna okazja do nauki, twórczej i rozwojowej zabawy oraz miło spędzonego czasu.

           

          Poniżej przedstawiamy garść naszych pomysłów na zabawy z dziećmi.


          1. Pomocnik Mikołaja

          Kto powiedział, że prezenty trzeba kupować w sklepie? Powiedz dziecku, że w tym roku będzie pomocnikiem świętego Mikołaja i przygotuje podarunki dziadkom bądź kuzynom. Możecie wspólnie upiec pierniczki do zawieszenia na choinkę lub inne dekoracje choinkowe. Możecie też pomóc Mikołajowi wykonać bileciki z imionami. W tym celu możesz mu przygotować stempelki z połówek ziemniaka. Wystarczy przeciąć warzywo na pół, wykrawać wzorek (literkę, gwiazdkę, może bałwanka) i przygotować farby do maczania stempelka. Świetna zabawa gwarantowana! Zobaczysz, jak dziecko będzie szczęśliwe, gdy zobaczy, że Mikołaj przyniósł członkom rodziny wykonane przez niego prezenty.

          2. Zgadnij, kim jesteś
          Potrzebujecie długopisów i samoprzylepnych karteczek. Widok bliskiej osoby z kartką na czole zawsze cieszy, zwłaszcza dzieci. Pierwsza osoba wybiera sobie jakąś znaną postać i zapisuje jej nazwisko na karteczce tak, żeby osoba siedząca obok nie wiedziała, o jaką postać chodzi. Następnie karteczkę przykleja na czoło osoby siedzącej obok. Ta zaś stara się odgadnąć, co ma napisane na czole, zadając pytanie w taki sposób, aby można było odpowiedzieć tylko "tak" lub "nie" (jestem aktorką? mam brodę?). Osoba z karteczką na czole zadaje pytanie następnemu graczowi do czasu, aż usłyszy "nie". Wtedy na pytania odpowiada kolejny uczestnik zabawy i tak aż do momentu, gdy gracz odgadnie, jaką postać ma wypisaną na czole. Inna wersja tej zabawy - prowadzący przypina uczestnikom na plecach kartki z imionami lub nazwiskami sławnych osób. Każdy chodzi po pokoju i próbuje zgadnąć, kim jest, zadając innym pytania. Kto odgadnie, przypina sobie kartkę z przodu, chodzi dalej i pomaga innym.
           

          3. Prawda czy wyzwanie?
          Ten, kto zaczyna grę, zadaje tytułowe pytanie wybranej przez siebie osobie. Ta zaś musi wybrać między przymusową odpowiedzią (zwykle pytanie jest wstydliwe i osobiste) lub wykonaniem zadania (może być to np. pocałowanie kogoś w jakąś część ciała, wykrzyczenie swojej tajemnicy, zrobienie głupiej czynności). Zalety? Mamy nareszcie szansę poznać skrywane tajemnice naszych latorośli, one zaś mogą zobaczyć nas z mniej oficjalnej niż rodzicielska strony.


          4. Domowy tor przeszkód i stacje zadań

          Wykorzystaj to, co masz w domu i zbuduj tor przeszkód. Trasę możesz wyznaczyć, rozciągając sznurek lub przyklejając taśmę malarską, zaś stacje i przeszkody zbuduj z koców, poduszek lub dywanów. To, jakie zadania będą stały przed uczestnikami, zależy od Waszej kreatywności i wieku uczestników. Możecie przejść po linie „stopa za stopą”, czołgać się, skakać przez przeszkody, robić fikołki, przysiady czy pompki. Im dłuższa trasa, tym więcej emocji – zwycięża ten, kto popełni najmniej błędów lub będzie najszybszy.

          5. Co się zmieniło?

          Najpierw dokładnie przyjrzyjcie się sobie wzajemnie. Potem jedna osoba wychodzi, a reszta dokonuje jednej zmiany w wyglądzie wybranej osoby, np. rozpina guziki, rozwiązuje się sznurowadło albo rozpuszcza włosy. Teraz wraca ten, kto wyszedł. Musi odgadnąć, u kogo i co się zmieniło. Stopniowo można zabawę utrudniać, zwiększając liczbę zmian w wyglądzie większej liczby osób.

          6. TABU

          Gracze dzielą się na dwie drużyny, następnie naprzemiennie siadają naprzeciw siebie, tak, aby każdy nawzajem mógł siebie widzieć. Każda drużyna wybiera ochotnika, który używając odpowiednich słów,będzie  musiał naprowadź swoją drużynę na właściwy tor, tak aby odgadła ukryte hasło. Jednak należy pamiętać, że nie można używać słów znajdujących się na danej karcie. W przypadku, gdy gracz użyje zakazanego słowa, drużyna przeciwna otrzymuje punkt.

           

          Przykłady świątecznych kart do tabu:

           

          JASEŁKA

          Betlejem

          Przedstawienie

          Jezus Chrystus

          Boże Narodzenie

          narodziny

          KOLĘDA

          Jezus

          święta

          Betlejem

          Piosenka

          muzyka

          OSIOŁEK

          Shrek

          Kubuś Puchatek

          Uparty

          Zwierzę

          Salami

           

           

          1. Wojna

          Wojna to fascynująca gra karciana wymagająca niesamowitej koncentracji przeznaczona wyłącznie dla osób o stalowych nerwach i anielskiej cierpliwości. Zasady gry są bardzo proste. Przetasowaną talię kart dzieli się na dwie części, rozdaje graczom i kładzie koszulkami do góry. Pierwszy i drugi zawodnik równocześnie wykładają po jednej karcie i porównują ich wartości. Gracz mający kartę o wyższej wartości odbiera karty i kładzie je pod spodem swojej talii. Jeśli karty mają taką samą siłę (as na asa, król na króla, itp.), rozpętuje się wojna, należy odkryć po jednej karcie, położyć je koszulkami do góry na swoich kartach odkrytych, a następnie wyciągnąć następną kartę, położyć odkryte na zakrytych kartach i wówczas są one porównywane. Karta o wyższej wartości wygrywa, a zwycięzca wojny odbiera wszystkie karty wykorzystane w wojnie. Wygrywa ten, kto pierwszy zabierze wszystkie karty przeciwnikowi.

          1. Ciuciubabka

          Jedna z osób jest Ciuciubabką. Ciuciubabka musi mieć zawiązane oczy np. chustą. Pozostali uczestnicy zabawy dotykając Ciuciubabkę muszą nią “kręcić” dookoł, powtarzając słowa:

          Ciuciubabko kręć się kręć…

          po wypowiedzeniu tych słów, gracze muszą uciekać, żeby Ciuciubabka ich nie złapała. Można oczywiście dotykać Ciuciubabkę, ale trzeba uważać, żeby nie zostać złapanym. Osoba, która zostanie złapana przez Ciuciubabkę, przejmuje rolę Ciuciubabki.

          1. Domino literowe

          To gra dla starszych dzieci – pierwsza osoba podaje słowo np. mikołaj, druga osoba musi podać słowo na ostatnią literę np. jasełka, kolejna więc na „a” itd.

           

          1. Państwa, miasta

          Na początku ustalamy kategorie, np.: państwo, miasto, roślina, imię, kolor, zwierzę, postać z bajki itd.

          Dzielimy kartkę na odpowiednią liczbę kolumn. Na górze każdej kolumny wpisujemy nazwę odpowiedniej kategorii.

          Potem jeden z graczy podaje literę i wszyscy uzupełniają kategorie odpowiednimi wyrazami. Np. G, państwo – Grecja, miasto – Gdańsk, roślina – groszek, imię –
          Grażyna, kolor – granatowy, zwierzę – gepard, postać – Garfield.

          Bez podglądania i ściągania, jeśli ktoś nie ma pomysłu, może zostawić puste pole. Uwaga: najlepiej jeśli litery wybiera się losowo – można np. otworzyć książkę i wybierać 10 literę na stronie.

          Runda kończy się, gdy pierwsza osoba uzupełni wszystkie swoje kategorie. Następnie liczymy punkty (za każdą poprawną odpowiedź 1pkt, za błędną lub brak 0 – można też grać -1 za błędną). Wygrywa ten, kto w sumie zdobędzie najwięcej punktów, rund może być tyle, ile liter w alfabecie.

           

          Życzymy zdrowych, wesołych i radosnych Świąt BożegoNarodzenia.

           

          Nauczyciele świetlicy

        • Spotkanie online z panią Oksaną Predko

        • 10 grudnia klasę IV b czekała nie lada gratka. Podczas zajęć online gościliśmy niezwykle utalentowanego muzyka, wokalistkę – panią Oksanę Predko, z którą dwa miesiące wcześniej przeprowadziliśmy zdalny wywiad.

          Spotkanie było niezwykłe. Aby odgadnąć kim jest tajemniczy gość, trzeba było ułożyć puzzle. Później przypomnieliśmy sobie ciekawostki o pani Oksanie, które uzyskaliśmy z wywiadu. Następnie kręciliśmy świątecznym kołem fortuny, a nasz gość opowiadał o bożonarodzeniowych zwyczajach w swoim domu.

          Nie zabrakło śpiewania kolęd – wspólnego, a także solówki w wykonaniu pani Oksany przy akompaniamencie gitary.

          Nasz wspaniały gość podzielił się z uczniami przesłaniem: warto podążać za swoimi marzeniami, a także warto być dobrym człowiekiem.

          Na zakończenie umówiliśmy się na spotkanie „na żywo” w popandemicznych czasach.

          Zajęcia odbyły się w ramach realizowanego przez N. Król i Sz. Januszanisa ogólnopolskiego projektu edukacyjnego "Z kulturą mi do twarzy".

        • Mikołajkowy Turniej Szachowy Szalonego Krasnoluda 2020

        • 5 grudnia 2020 roku fundacja ,,Szalony Krasnolud’’ zorganizowała Mikołajkowy Turniej Szachowy. Całe wydarzenie odbywało się w wirtualnej przestrzeni, a zawodnicy  stanęli do walki, siadając w domu przed komputerami.

          Naszą szkolę reprezentowało aż 14 graczy.  Po raz kolejny bezkonkurencyjny okazał się Mateusz Woźniak, który zajął 1 miejsce i wygrał cały turniej! Fenomenalnie zagrał Filip Graczyk, który był 7.  Pozostali zawodnicy i ich wyniki  przedstawiają się następująco:

          Kruhlej Dawid miejsce 28

          Kopeć Lidia miejsce 29

          Dubel Szymon miejsce 34

          Dunalski Szymon miejsce 35

          Jaskulski Maciej miejsce 39

          Smykowski Franciszek miejsce 40

          Werbanowski Borys miejsce 42

          Gałkowska Wiktoria miejsce 47

          Marcinkiewicz Paweł miejsce 48

          Rymsza Sambor miejsce 51

          Boczulak Marcel miejsce 54

          Dubel Jakub miejsce 55

             Wszystkim serdecznie gratulujemy i dziękujemy, że w tak trudnych czasach nie rezygnują z grania

          w szachy i chętnie rozwijają swoje umiejętności. Jeszcze długa droga przed nami, a kolejne turnieje to tylko kwestia czasu! Trzymajcie kciuki !

                                                                                                Ewelina Chałkowska- Dwulat

        • Sportowe emocje

        • 5 grudnia w hali MOSiR odbyły się kolejne mecze piłki ręcznej dziewcząt (rocznik 2009) WMOZPR. Zawodniczki UKS Zryw Kętrzyn wygrały 14:3 z Gołdapią i po horrorze, jakiego nie wymyśliłby sam Hitchcock, zremisowały z Bartoszycami 14:14. 

          Informacja dnia: dzięwczęta utrzymały I miejsce w lidze i wciąż mają szanse sięgnąć po tytuł mistrza!

          Skład zespołu: Kornelia Markowska, Emilka Mańkowska, Zuzanna Wróbel, Aurelia Poniatowska, Amelka Nałysnyk, Joanna Jurkian, Amelka Sajkowska, Weronika Kieszek, Maja Bagińska, Izabela Paszkiewicz

          Trener: pan Daniel Wróbel

          Bramki zdobywały:

          Weronika Kieszek 13

          Aurelia Poniatowska 7

          Amelka Nałysnyk 4

          Joanna Jurkian 3

          Zuzanna Wróbel 1

           

          Serdeczne gratulacje!

          Kolejny turniej w lutym.

          Mecze ligi wojewódzkiej rozegrane dzięki realizacji zadania publicznego finansowanego przez Gminę Miejską Kętrzyn.

        • Warto pomagać

        • Uczniowie klasy IV b przygotowali mikołajkową niespodziankę dla potrzebującej dziewczynki. O jej istnieniu dowiedzieli się dzięki IV edycji akcji „Mały gest, wielki cel”. Dobre serduszka dzieci i wsparcie ich rodziców sprawiły, że uzbierała się pokaźna sumka, dzięki której można było zrobić zakupy: odzież, zabawki czy środki czystości. Pani Natalia Król pięknie zapakowała podarunki. W piątek skromna delegacja klasy z zachowaniem wszelkich środków bezpieczeństwa doręczyła paczkę do adresata. Radości nie było końca. Dla uczniów to wspaniała lekcja o tym, że warto pomagać potrzebującym!

        • Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych

        • 3 grudnia przypada Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych.Jest już tradycją, że z tej okazji nauczycielenaszej szkoły prezentują bajkę poruszającą problematykę osób niepełnosprawnych. Pandemia sprawiła, że w tym roku zmuszeni byliśmy zmienić formułę obchodów tegoświęta. Tym razem przygotowaliśmy bajkę w formie wirtualnej.Przyjaciel z okna obok to piękna historia, dzięki której mamy nadzieję otworzyć Wasze serca na potrzeby osóbz różnymi niepełnosprawnościami.  ​​​​​​​

          Przygotowaliśmy również dla Was prezentację pt. ,,Sylwetki znanych osób dotkniętych niepełnosprawnością”.

          Serdecznie zapraszamy do oglądania

          Pragniemy złożyć Wszystkim serdeczne życzenia, wielu radości w codziennym życiu, wytrwałości w pokonywaniu barier, a także wyrozumiałości i serdeczności międzyludzkiej. Życzymy zdrowia oraz sił w przezwyciężaniu życiowych trudności, aby otaczający świat był przyjazny, ciepły i bliski.

          Informację o tym dniu przygotował również Samorząd Uczniowski

          Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych został ustanowiony w 1992 roku przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych. Ustanawiając Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych ONZ chciała zwrócić uwagę na problemy tej grupy społecznej i podkreślić konieczność działań na rzecz integracji osób niepełnosprawnych z resztą społeczeństwa, wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu tych osób.                                                                                                         

          Niepełnosprawność jest jednym z ważniejszych problemów współczesnego świata. Według danych WHO ponad 650 mln osób na świecie jest niepełnosprawnych w następstwie psychicznych, fizycznych oraz sensorycznych niesprawności. Stanowi to około 10 proc. populacji. Natomiast w Polsce liczba osób niepełnosprawnych to prawie 5,5 mln. Najczęstszą przyczynę niepełnosprawności w Polsce stanowią schorzenia układu krążenia, narządów ruchu oraz schorzenia neurologiczne.

          Celem corocznych obchodów Dnia Osób Niepełnosprawnych jest zwrócenie uwagi na prawa osób z niepełnosprawnościami, upowszechnianie idei tolerancji, otwartości i szacunku dla inności, a także ukazanie korzyści płynących z pełnej integracji osób niepełnosprawnych w życiu politycznym, społecznym, gospodarczym i kulturalnym.

        • Wyniki konkursu fotograficznego

        • Od 5 do 30 listopada trwał konkurs fotograficzny „Z książką mi do twarzy”. W wyznaczonym terminie wpłynęło 13 prac. Jury w składzie p. Aneta Machniewska, p. Natalia Mackiewicz i p. Bartosz Machniewski wyłoniło następujących laureatów:

          Klasy I-III

          1. Zuzanna Glinka i Wiktoria Gałkowska

          Klasy IV-VI

          1. Julia Wysocka

          Klasy  VI – VIII

          1. Karolina Pąk

          Jury miało trudne zadanie, gdyż wszystkie przesłane prace były ciekawe i postanowiło, że wszyscy  uczniowie, którzy wzięli udział w konkursie zostaną nagrodzeni upominkiem.  Nagrody zostały ufundowane przez Radę Rodziców.  Wręczone zostaną po powrocie do szkoły.

        • Projektanci edukacji

        • Nasza szkoła bierze udział w konkursie "Projektanci edukacji" organizowanym przez wydawnictwo Nowa Era.

          Do konkursu zgłoszono projekt biblioteki szkolnej "Kim będę jak dorosnę?".Głównym założeniem tego projektu jest poszerzenie wiedzy dzieci z klas I-III na temat różnych zawodów i polega na organizowaniu w naszej szkole comiesięcznych spotkań z przedstawicielami różnych zawodów.

          Za pieniądze pozyskane z grantu pragniemy zakupić książki do szkolnej biblioteki.

          Dziś, tj.1 grudnia rozpoczyna się głosowanie internautów na najciekawszy projekt. Prosimy o wsparcie i aktywne uczestnictwo w głosowaniu. Każdy głos jest dla nas bardzo cenny.

          Bezpośredni link do głosowania umieszczamy pod artykułem.

          Internauci głosują on-line na zgłoszone pomysły w dniach od 1 do 11 grudnia 2020 r.

          Można także wejść w stronę wejść na stronę www.projektanciedukacji.pl w zakładkę KONKURS, następnie otworzyć podtytuł GALERIA POMYSŁÓW, znaleźć nasz projekt i zagłosować GŁOSUJ. Każdego dnia można oddać jeden głos na dany projekt, więc im bardziej zaangażujemy się w tę akcję, tym większa szansa na zdobycie dużej ilości głosów i przyznanych punktów.

          Każde kliknięcie ma dla nas znaczenie, dlatego serdecznie zapraszamy wszystkich do udziału!


        • Kalendarz adwentowy

        • Kalendarz adwentowy ma wyjątkową historię i może wprowadzić magiczny nastrój przed świętami. To dodatkowy element, który pomaga przygotować siebie i rodzinę do świąt. Początki kalendarza adwentowego sięgają podobno 1851 roku.

          Z powstaniem słodkiego kalendarza adwentowego wiąże się historia pewnego drukarza Gerharda Langa. Jako mały chłopiec nie mógł się doczekać wigilii. Ciągle zamęczał mamę pytaniami: „kiedy?, czy to już dziś?”. Zniecierpliwiona mama narysowała na kartonie 24 cyfry i doszyła do nich „Wibele”- rodzaj podłużnych biszkoptów. Mały Gerhard mógł zjadać jedno ciastko każdego dnia. Kiedy dorósł, w 1930 r., rozpoczął produkcję kalendarzy z czekoladkami w środku.

          Od kilku lat w naszej szkole w holu umieszczamy kalendarz dla klas 1-3. W tym roku postanowiliśmy przygotować go w formie „onlinowej”. Każdego dnia wciskajcie podany link , a od godziny 00.01 aktywne będzie zadanie na kolejny dzień adwentu. Nie ma możliwości podejrzenia, co będzie kolejnego dnia, to wielka niespodzianka.

          Niech kalendarz przyniesie Wam radość i wzmacnia radość z oczekiwania na Boże Narodzenie.

          Autorkami kalendarza są Panie Natalia Król i Katarzyna Ciborska

        • Nasi uczniowie nagrodzeni w Konkursie Ekologicznym „Eko Lider”!

        • Miło nam poinformować, że uczniowie naszej szkoły znaleźli się w gronie laureatów i wyróżnionych w konkursie ekologicznym „EKO Lider” organizowanym przez Polskie Radio – Regionalna Rozgłośnia w Olsztynie „Radio Olsztyn” S.A. 

          Dorota Krumplewska z klasy I c zajęła II miejsce w kategorii klas I-II.

          Natomiast wyróżnienia otrzymały: Justyna Florczyk, Zofia Widuto,Wiktoria Gałkowska, Zuzanna Glinka oraz Laura Dymek.

          Głównym celem konkursu była popularyzacja wiedzy ekologicznej i postaw prośrodowiskowych wśród uczniów szkół podstawowych.  Prace powstały podczas zajęć świetlicowych.

          Poniżej prezentujemy galerię i jeszcze raz gratulujemy!

           

        • Andrzejkowe szaleństwo w klasie I c

        • Andrzejki są wspaniałą okazją do dobrej zabawy, a jednocześnie źródłem szacunku dla tradycji i obrzędów ludowych. Wróżby pobudzają wyobraźnię dziecięcą, pozwalają oderwać się od rzeczywistości i przenieść w świat marzeń i fantazji.

          W tym roku andrzejki były bardzo nietypowe. Zapytacie dlaczego? Bo były onlinowe. Nasze andrzejki już się odbyły: ustawialiśmy buty, wykręcaliśmy imię przyszłego męża/żony, rzucaliśmy kostką, aby poznać szczęśliwą liczbę. Co najważniejsze, mieliśmy dyskotekę i zumbowe szaleństwo. Nie zapomnieliśmy również o przebraniu i makijażu. Chcecie spędzić szalony andrzejkowy wieczór? Skorzystajcie z naszej propozycji. Zapraszamy.

        • Wyniki Szkolnego Interaktywnego Konkursu „Życie i twórczość Adama Mickiewicza”

        • 27 listopada uczniowie klas V-VIII wzięli udział w Szkolnym Konkursie „Życie i twórczość Adama Mickiewicza”, który odbył się na platformie internetowej Kahoot.


          Konkurs zakładał realizację następujących celów:

          1. Propagowanie arcydzieł literatury polskiej - utworów Adama Mickiewicza.
          2. Popularyzacja wiedzy na temat życia i twórczości Adama Mickiewicza.

          3. Wzbudzenie zainteresowania historią ojczyzny oraz rolą artysty i sztuki w czasie niewoli.
          4. Inspirowanie młodzieży do poznawania ważnych tekstów w kulturze polskiej.
          5. Przygotowanie uczniów do egzaminu ósmoklasisty.

          Quiz konkursowy składał się z 15 pytań. Na każde pytanie zawodnicy musieli odpowiedzieć w podanym przedziale czasowym (od 10 do 30 sekund).
          Program automatycznie przyznawał punkty biorąc pod uwagę nie tylko poprawność odpowiedzi, ale także czas jej udzielenia.

          Konkurs został podzielony na 2 kategorie wiekowe.

          FINALIŚCI

          Klasy 5-6

          1. Amelia Nałysnyk
          2. Lena Żdanowicz
          3. Weronika Kieszek

          Klasy 7-8

          1. Jan Zdybel
          2. Dominika Morawska
          3. Amelia Wieliczko

          Serdecznie gratulujemy zwycięzcom. Nagrody zostaną wręczone po powrocie do szkoły.

          KOORDYNATORZY KONKURSU - nauczyciele biblioteki: Michalina Lis oraz Joanna Widuto

        • Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Macieja Kalenkiewicza „Kotwicza” w Kętrzynie zagra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy

        • 10 stycznia 2021 gramy na zakup sprzętu dla laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy.

           

          Czeka nas sporo zmian w związku z m.in. koronawirusem.

           

          Jedno jest pewne - odbędzie się kwesta, która jest podstawą każdego Finału WOŚP.

           

          Chcesz się do nas przyłączyć i wyruszyć tego dnia z puszką w "teren"? Przyjmiemy Cię z otwartymi rękami.

           

          Chętni do zbierania już mogą zgłaszać się do p. Joanny Widuto, p. Izabeli Molda, p. Agnieszki Gałęzowskiej.

           

          Zgłoszenia powinny zawierać: imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za puszkę, zdjęcie (może być zeskanowane lub zrobione telefonem w formie legitymacyjnego), PESEL, datę urodzenia, adres, telefon, telefon i zgodę na kwestowanie rodzica lub opiekuna.

           

          Zgłoszenia proszę przesyłać poprzez Librusa do 1 grudnia 2020r.

           

          UWAGA !!!

           

          Dzieci do 13 roku życia mogą zbierać w 3-osobowych zespołach kwestujących, gdzie jedna osoba będzie odpowiedzialna za puszkę z identyfikatorem. Osoby towarzyszące będą bez identyfikatorów. W tym gronie musi znaleźć się przynajmniej jedna osoba dorosła - rodzic lub nauczyciel.

           

          Wszelkie dokumenty niezbędne do udziału w WOŚP zostaną przesłane osobom zgłaszającym się po zamknięciu listy.

          Pytania dotyczące WOŚP proszę kierować do p. Joanny Widuto, p. Izabeli Molda, p. Agnieszki Gałęzowskiej.

          Osoby odpowiedzialne za organizację WOŚP w naszej szkole to: p. Joanna Widuto, p. Izabela Molda, p. Agnieszka Gałęzowska.

          Serdecznie zapraszamy!

    • Kontakt

      • Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Macieja Kalenkiewicza "Kotwicza"
      • +48 89 751 81 71
      • 11-400 Kętrzyn, ul. Kazimierza Wielkiego 12
        Poland
    • Logowanie