• Wizyta w galerii „Konik Mazurski”

        • 8 grudnia uczniowie klasy 3a wybrali się z wizytą do siedziby Koła Rękodzieła Artystycznego działającego przy Kętrzyńskim Centrum Kultury.

          Dzieci zwiedziły galerię, oglądały piękne koronki, hafty, tkane dywaniki, serwety i malowidła.

          Głównym punktem wizyty było samodzielne wykonanie ozdoby choinkowej pod czujnym okiem gospodyń. Mikołaje z włóczki wyszły przepięknie.

          Małgorzata Krzyżanowska

        • Bullerbyn Schoolnet –Międzynarodowy Projekt eTwinning klasy 2c

        • Od października 2021 r. nasza klasa uczestniczy w projekcie eTwinning "Bullerbyn - schoolnet". Głównymi celami projektu jest zwiększenie motywacji uczniów do czytania książek, rozwijanie umiejętności czytania, rozwijanie potencjału twórczego dzieci, umiejętności pracy zespołowej oraz integracja społeczności międzyszkolnej.

          Do projektu zgłosiło się 12 szkół z różnych miast Polski  oraz jedno państwo z Europy. Omawiamy wspólnie lekturę Dzieci z Bullerbyn Astrid Lindgren. Czytamy wybrane rozdziały i z każdym z nich realizujemy różne działania związane z jego treścią.Współpracujemy za pomocą narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnych ICT.Pracujemy w grupach klasowych i międzyszkolnych. Spotkamy się online, aby omówić postępy swojej pracy.

          Co to jest eTwinning?eTwinning to społeczność szkolna, gromadząca szkoły i przedszkola z całej Europy (i nie tylko) współpracująca za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT).Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami - współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki.

          Październikowe zadania projektu za nami. Przeczytaliśmy pierwszy rozdział książki ,,My - dzieci z Bullerbyn". Wykonaliśmy wizytówkę swojej klasy oraz nasz element do wspólnego Logo projektu. Do naszej klasy należało narysowanie  Dziadziusia. Rysowaliśmy na ogromnej rolce papieru. Dziadziuś, który nam się najbardziej podobał znalazł się na logo projektu. Następnym zadaniem było zbudowanie swojej szkoły z klocków. Na początku zrobiliśmy zdjęcie naszej szkoły i wyszukaliśmy jej w Mapach Google. Następnie na stronę projektu wstawialiśmy prawdziwe zdjęcie naszej szkoły i zdjęcie szkoły zbudowanej z klocków.  Partnerzy mają za zadanie połączyć w pary zdjęcie szkoły z klocków ze zdjęciem z prawdziwą szkołą. To było prawdziwe wyzwanie. Byliśmy bardzo zadowoleni z efektów.

          W listopadzie przeczytaliśmy  kolejny rozdział książki ,,Dzieci z Bullerbyn" – ,,Gdy pada deszcz". Niektórzy twierdzą, że gdy pada deszcz, dzieci się nudzą. Ale nie my! Tak jak bohaterowie lektury zawsze potrafimy znaleźć coś ciekawego do zrobienia. Pokazaliśmy już, że potrafimy wykonać piękne deszczowe prace plastyczne. Kolejny pomysł na deszczowy dzień to jesienne kodowanie. Wykonaliśmy wykreślanki i quizy w wordwall.  Zadania przesłaliśmy naszym kolegom i koleżankom z zaprzyjaźnionych szkół z projektu. Czekamy na kolejne zadania od nich dla nas. Spróbujcie rozwiązać wykonane przez nas zadania.

          Jednym z zadań projektu są klasowe urodziny, już niebawem relacja z tego wydarzenia. Będziemy świętować do późnych godzin w naszej klasie. Już nie możemy doczekać się imprezy.

          Deszczowe prace projektu.

          Nasza klasa -przedstawienie się partnerom

          Katarzyna Ciborska

          Galeria projektowa

        • Szkolne mikołajki

        • Ding, dong! 

          Ding, dong! 

          Słychać dźwięk mikołajkowych sań. 

           Kolorowo, świątecznie, niemalże bajkowo rozpoczęły się tegoroczne szkolne mikołajki. 6 grudnia 2021 r. gawiedź szkolna obchodziła imieniny św. Mikołaja.  Uczniowie z każdej klasy otrzymali ufundowane przez Radę Rodziców czekoladowe lizaki. Poprzebierani w stylowe mikołajowe stroje członkowie Samorządu Uczniowskiego odwiedzali szkolną wiarę.  Życzliwości i radości z niespodzianki nie było końca. Wszystkie dzieci na ten dzień zawsze czekają z utęsknieniem.  

          Do zobaczenia za rok…         

          Samorząd Uczniowski 

        • Konkurs plastyczny „Projekt robota” zorganizowany z okazji roku Lema rozstrzygnięty.

        • Rozstrzygnięcie konkursu nastąpiło podczas uroczystej gali, 03.12.2021r., w Miejskiej Bibliotece Publicznej im. Wojciecha Kętrzyńskiego w Kętrzynie.  Do organizatorów wpłynęło ponad sto robotów wykonanych przez uczniów klas I-III i IV-VI. Okazało się, że wśród nagrodzonych znalazły się prace uczniów naszej szkoły. Charakteryzowały się one dużą różnorodnością i oryginalnością w podejściu do tematu. Uczniowie w swoich projektach wykazali się niezwykłą wyobraźnią i inwencją twórczą.

           

          W kategorii klas IV-VI:

          I miejsce - Mikołaj Kiewlak – klasa V A

          III miejsce – Nina Kot – klasa V B

              

          Dziękuję wszystkim, którzy podjęli wyzwanie i wzięli udział w konkursie plastycznym. Każdemu uczestnikowi z osobna należą się gratulacje za włożony trud i niezwykłą pomysłowość w wykonaniu prac.

          Nagrodzonym  serdecznie gratuluję.

          Dorota Arszułowicz

        • Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych

        • Corocznie 3 grudnia obchodzimy ustanowiony w  1992 roku przez Organizację Narodów Zjednoczonych Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych.

          Święto to ma  na celu zwrócenie szczególnej uwagi na prawa osób z niepełnosprawnościami, upowszechnianie tolerancji, szacunku dla inności  oraz pomoc we włączeniu osób niepełnosprawnych w życie społeczne.

          W tym roku szkolnym obchody Dnia Osób Niepełnosprawnych w naszej szkole przyjęły formę akcji informacyjnej, przypominającej, że uczniowie niepełnosprawni są wśród nas. Mają oni takie same potrzeby jak my i chcą być traktowani na równi z pełnosprawnymi osobami.

          Niepełnosprawność wiąże się z licznymi przeszkodami w ich codziennym życiu. To co dla sprawnych osób jest banalnie proste, niepełnosprawnym może sprawiać wiele problemu. Czynności, które muszą wykonywać codziennie często są dla nich  nie lada wyzwaniem. Pomóżmy im zaakceptować siebie i umacniać ich w tym, że ich życie ma sens. 

          Grono specjalistów, nauczycieli współorganizujących proces kształcenia, oraz uczniowie klasy 2c przygotowali dla klas I-III przedstawienie pt.,,Marzenie zajączka szaraczka ” oraz piosenkę ,,Ja też ‘’ w wykonaniu Oliwii Obolewicz.

          Uczniowie klas 1-3 i 4-6 włączyli się również w obchody Dnia Osób Niepełnosprawnych poprzez udział w konkursie plastycznym pt.,,Bliżej siebie-jak pomóc osobie niepełnosprawnej”.

          Poniżej  nagrodzeni zwycięzcy:

          1 miejsce Maja Żądełek z kl.3c

          2 miejsce Bruno Wojciekian z kl.2b

                            Filip Darmofał  z kl.1a

          3 miejsce Maciej Jeziorski z 2c

                            Zofia Kieszek z 1c

          Wyróżnienia: Marianna Witek z 3b

                                  Stanisław Milewski z 1b

          Klasy 4-6

          1 miejsce Zofia Widuto 4a

          2 miejsce Zofia Sopieha 5b

           Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy!

          Pani Ewa Lijka wraz z kołem muzycznym godnie reprezentowała naszą szkołę na uroczystych obchodach Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych zorganizowanego w Kętrzyńskim Centrum Kultury.

          Dziękujemy Radzie Rodziców za ufundowanie nagród, a Panu Mariuszowi Arminajtisowi za zasponsorowanie plakatów.

          Zapraszamy  Was do obejrzenia foto relacji z obchodów tego święta.

        • List Ministra Edukacji i Nauki ws. szczepień dzieci

        • Szanowni Państwo, Drodzy Rodzice i Opiekunowie

           

          w ostatnich dniach Europejska Agencja Leków (EMA) zarekomendowała szczepienia dzieci w wieku 5-11 lat przeciw COVID-19. Podstawą rekomendacji były szczegółowe wyniki badań klinicznych, które przedstawił producent szczepionki – konsorcjum Pfizer/Biontech. Są to udowodnione dane naukowe świadczące o skuteczności i bezpieczeństwie stosowania szczepionki wśród najmłodszych. Polska dzięki swojemu przedstawicielowi w Europejskiej Agencji Leków (jest nim prezes Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych) miała bieżący dostęp do wszelkich informacji, na bazie których podejmowane były decyzje o dopuszczeniu szczepień dzieci w grupie wiekowej 5-11 lat.

          Rekomendacja Europejskiej Agencji Leków uruchamia na terenie Unii Europejskiej dystrybucję szczepionek przeznaczonych dla dzieci. W Polsce spodziewamy się pierwszych dostaw już w połowie grudnia. Oznacza to, że jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia będziemy mogli rozpocząć szczepienia dzieci w wieku 5-11 lat. Chcemy do tego czasu przekazać Państwu – Rodzicom i Opiekunom – jak najwięcej sprawdzonych i rzetelnych informacji, które pomogą podjąć w pełni świadomą decyzję dotyczącą ewentualnego zaszczepienia swojego dziecka.

          Od początku epidemii w Polsce koronawirusem zakaziło się blisko 28,5 tys. dzieci w wieku od 0 do 10 lat i blisko 35 tys. dzieci i młodzieży między 11. a 20. rokiem życia. Tylko w ciągu dwóch tygodni listopada do szpitali z ciężkim przebiegiem choroby trafiło blisko 500 dzieci. Ich średni wiek to jedynie 6 lat. Jednocześnie szczepienie przeciw COVID-19 przyjęło dotychczas ponad 1,6 mln dzieci i młodzieży w wieku 12-17 lat. Niepożądane odczyny po szczepieniu wystąpiły jedynie u 0,02 proc. z nich i w przeważającym stopniu miały one łagodny przebieg. Dane te pokazują, że na 1,6 mln zaszczepionych dzieci jedynie 320 z nich doświadczyło łagodnych odczynów niepożądanych. To znacznie mniejsza grupa niż ta, która tylko w ciągu dwóch tygodni listopada trafiła z powodu COVID-19 do szpitala.

          W badaniu klinicznym prowadzonym przez konsorcjum Pfizer/Biontech wzięło udział blisko 2,3 tys. dzieci w 94 ośrodkach na świecie. Z przedstawionych efektów badań wynika, że w grupie szczepionych dzieci w wieku 5-11 lat wystąpiło tylko jedno cięższe działanie niepożądane. Była to gorączka w wysokości 39,7℃. Poza tym – podobnie jak w przypadku innych szczepień – pojawiły się ból w miejscu podania szczepionki, zaczerwienienie, zmęczenie czy ból głowy. Co istotne objawy te bardzo szybko i samoistnie ustępowały. Warto również zwrócić szczególną uwagę na skuteczność szczepionki u dzieci. Okazuje się, że jest ona wyższa niż u dorosłych i wynosi aż 90,7 proc.

          Szanowni Państwo, mamy nadzieję, że przekazane przez nas informacje pomogą świadomie zdecydować w sprawie szczepienia dzieci. Chcemy podkreślić, że szczepionki to nie tylko skuteczna ochrona, ale także szansa na kontynuowanie nauki stacjonarnej przez cały rok szkolny. Zaszczepiony uczeń czy przedszkolak nie trafia na 10-dniową kwarantannę, gdy w klasie lub grupie pojawia się przypadek zachorowania na COVID-19.  

          Zachęcamy Państwa do kontaktu z pracownikami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego w przypadku dodatkowych pytań lub wątpliwości. Więcej informacji na temat szczepień przeciw COVID-19 można znaleźć także w mediach społecznościowych tych instytucji, na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/szczepimysie, na profilu #SzczepimySię, a także pod numerem infolinii 989.

           

           

                                                                                 Z wyrazami szacunku

          Przemysław Czarnek

        • ANDRZEJKI W ŚWIETLICY SZKOLNEJ

        • W naszej świetlicy nie brakuje okazji do wspólnej zabawy. 30 listopada odbyła się zabawa andrzejkowa z wróżbami. Dzieci wywróżyły sobie nazwy przyszłych zawodów, imiona koleżanek i kolegów oraz poznały znaczenie wybranych przez siebie przedmiotów. Wróżby przeplatane były konkursami i tańcami przy muzyce. 

          Oczywiście dzieci wiedzą, że wszystkie wróżby traktujemy z przymrużeniem oka, jednak andrzejki mają niezaprzeczalnie magiczny klimat.

        • Projekt wirtualne podróże-lekcja na żywo ,,Cudze chwalicie, swego nie znacie"

        • Przykro byłoby usłyszeć kiedyś: “Cudze chwalicie, swego nie znacie, sami nie wiecie, co posiadacie!” Dlatego podróże po pięknych i niezwykłych miejscach na świecie warto rozpocząć od poznania własnego kraju. Polska była tematem listopadowej lekcji w ramach Międzynarodowego Projektu “Wirtualne podróże”, prowadzonego przez nauczycielkę i podróżniczkę, Panią Sabinę Piłat (“Nauka w plecaku”). Wraz z autorką zajęć  uczniowie popłynęli Wisłą, zaglądając do kilku największych miast, przez które przepływa rzeka, sprawdzili również, co łączy dwa miasta, leżące po przeciwnych stronach naszego kraju. Wirtualnej podróży towarzyszył Smok Wawelski narysowany wspólnie z blogerką - Ciocią Bombonierką. Zajęcia utwierdziły nas w przekonaniu, że Polska jest piękna! 

          Katarzyna Ciborska

        • IV c w Konsulacie Świętego Mikołaja

        • 22 listopada uczniowie klasy 4 c wraz z wychowawcą w nagrodę za zajęcie I miejsca w Szkolnym Konkursie Pieśni Patriotycznych odwiedzili Konsulat Świętego Mikołaja w Kętrzynie. Była to wspaniała okazja, aby poczuć magię zbliżających się świąt Bożego Narodzenia. Uczniowie w towarzystwie elfów samodzielnie wykonali piękne bombki, które zawisną na choinkach w ich domach. Po zwiedzeniu całego konsulatu, wygłodniała klasa udała się na pizzę do pobliskiej restauracji.

          Fundatorom nagrody serdecznie dziękujemy.

        • Projekt eTwinning ,,Dziecięce Biuro Podróży" w klasie 2c

        • Klasa 2c bierze udział w projekcie eTwinning "Dziecięce Biuro podróży". W ramach realizacji zadań projektowych uczniowie pracują metodą Design Thinking. Dzieci wcielą się w rolę organizatora wycieczki: przygotowują ofertę podróży dla swoich partnerów, doskonalą sprawności matematyczne, przyrodnicze, krajoznawcze. Uczą się współpracy, rozwijają przedsiębiorczość, a także umiejętność wyszukiwania informacji w internecie.

          Zadania dla partnerów i oferta wycieczki zostały przygotowane podczas zajęć dodatkowych. Zachęcamy do rozwiązania zadań:

          Opiekunowie projektu: Katarzyna Ciborska i Agnieszka Gałęzowska

          Projekt pretenduje do krajowej odznaki jakości eTwinnig.

          Zapraszamy do galerii.

        • „Dzieci lubią misie, misie lubią dzieci”. Światowy Dzień Pluszowego Misia

        • Czy to jutro, czy to dziś, wszystkim jest potrzebny miś - to słowa z książki dziecięcej Heleny Bechlerowej. W dzisiejszych czasach często wracamy do korzeni, wybierając z wielu zabawek, właśnie misia. 25.11.2021r. obchodzimy Dzień Pluszowego Misia. Ten niepozorny przedmiot zaskarbił sobie miłość ludzi w każdym wieku. Sam pluszak jest symbolem dobra, miłości, ciepła, łagodności. Posiadanie takiej zabawki uczy nas empatii i opiekuńczości, jest znakiem bezpieczeństwa w trudnych momentach. Chyba nie ma domu, w którym na półce, łóżku lub w fotelu nie siedzi miś. Dzisiaj uczniowie naszej szkoły z klas 1 – 3 mogli pochwalić się swoim ulubionym przyjacielem. Dzięki temu ten ponury dzień stał się trochę radośniejszy. Były wspólne zdjęcia, kolorowanki i zabawy. Opiekunowie SU

        • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025

        • W bieżącym roku szkolnym nasza placówka przystępuje do projektu Priorytet 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.na lata 2021-2025” , co oznacza, iż  biblioteka szkolna otrzyma dotację na zakup nowości wydawniczych.

          Priorytetem projektu jest wzmocnienie potencjału i roli bibliotek szkolnych poprzez zakup nowości wydawniczych pozostających w sferze zainteresowań  uczniów. Dzięki temu uczniowie będą mogli korzystać z najnowszych propozycji książkowych, oferowanych na rynku wydawniczym. Młodzież została poproszona o wskazanie tytułów książek, autora bądź tematyki, która ich interesuje. Z przeprowadzonego badania ankietowego wynika, iż uczniowie chcą czytać książki o tematyce przyrodniczej, historycznej, sportowej, dzienniki, powieści młodzieżowe w formie pamiętników, komiksy, kryminały młodzieżowe, biografie.  Dołożymy wszelkich starań, aby sprostać tym wymaganiom.

          Termin realizacji zadania upływa 31 grudnia 2021 roku. W ciągu najbliższych miesięcy nasza biblioteka zorganizuje wiele wydarzeń i akcji czytelniczych. Zaplanowałyśmy konkursy, wspólne czytanie oraz realizację kilku projektów edukacyjnych. 

          Joanna Widuto i Michalina Lis

        • Dzień Pluszowego Misia

        • 25 listopada obchodzony jest Światowy Dzień Pluszowego Misia. Tego dnia w naszej bibliotece czekały na najmłodszych czytelników niespodzianki. Każde dziecko, które wypożyczyło książkę otrzymało zakładkę wraz ze słodkim upominkiem. Nauczyciele bibliotekarze szczególnie polecali książkę, pt.: „Kubuś Puchatek”, która opowiada o niezwykłej mocy przyjaźni.

          „Książka składa się z kilku odrębnych epizodów, przedstawiających fantastyczne przygody, jakie przeżywają jej bohaterowie na obszarze Stumilowego Lasu. Każde ze zwierząt obdarzone jest innymi, bardzo ludzkimi cechami charakteru, co sprawia, że stają się one bliskie czytelnikowi. Z jednej strony bawi, z drugiej zaś zaskakuje ich filozoficzne podejście do życia. Ponadto autor ukazuje siłę przyjaźni, przekonując, że różnice są cenne i mogą cementować relacje międzyludzkie”.

          Mamy nadzieję, że nasze działania rozbudzą w dzieciach zamiłowanie do czytania.

        • DO GIŻYCKA NA LODOWISKO I NIE TYLKO…

        •      Sobotę 20 listopada członkowie SKKT spędzili w Giżycku. Głównym punktem wycieczki był pobyt na lodowisku Mazurskiego Centrum Sportów Lodowych. Lodowisko w Giżycku to jedno z najlepiej przygotowanych miejsc do jazdy na łyżwach zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych. Wśród młodych łyżwiarzy byli tacy, dla których jazda na lodzie nie stanowiła problemu, ale były również osoby, które rozpoczynały swoją karierę łyżwiarską. Jedni i drudzy wspaniale bawili się, dlatego też czas wyznaczony na  pobyt na lodowisku szybko minął i z żalem je opuszczaliśmy.
               Po lodowych atrakcjach czekał na nas posiłek w pizzerii „Oregano”. Pyszna pizza, frytki i inne smakowitości zaspokoiły głód i mogliśmy ruszać dalej na „podbój” Giżycka. Krótki listopadowy dzień nie pozwolił nam na dokładne poznanie tego miasta. Odbyliśmy spacer wzdłuż kanału, rozegraliśmy partię szachów na wielkiej szachownicy, gdzie każdy z nas był inną figurą , zajrzeliśmy do zabytkowej wieży ciśnień , a na plaży miejskiej wspominaliśmy słoneczne wakacje.
              Stamtąd udaliśmy się na peron dworca. Wszyscy wracali szczęśliwi i uśmiechnięci z postanowieniem powrotu do tego pięknego zakątka Mazur.
               Dziękujemy Weronice, Mai, Emilce, Amelkom, Kornelii, Michałowi, Gabrielowi, Kornelowi, Ignacemu, Łukaszowi, Igorowi, Maksowi, Bartkowi oraz Mateuszowi za udział w wycieczce i zapraszamy na kolejne.
                                                  Z turystycznym pozdrowieniem Bartosz Machniewski i Andrzej Graczyk                                           

                                                        

        • Dziś piżamy zakładamy, chorym dzieciom pomagamy

        • 19 listopada uczniowie klas 1b, 1c, 2a, 2b, 2c, 3a, 3b  wzięli udział w akcji charytatywnej organizowanej przez Szkolny Klub Wolontariusza oraz Fundację „Gdy Liczy się Czas”. Tego dnia najmłodsi uczniowie naszej szkoły spędzili lekcje w piżamach. To gest solidarności z chorymi dziećmi, dla których właśnie piżama stała się nieodłączną częścią codzienności, symbolem walki o zdrowie i życie. Dzieci wysłuchały opowiadania pt.: „Karmelka”, rozmawiały o tym, w jaki sposób zapobiegać chorobom i o wielkiej mocy przyjaźni. Była to też okazja, aby wesprzeć Fundację „symboliczną złotówką”. Zebrana kwota to 270 zł. Dziękujemy wychowawcom klas za zaangażowanie w pomaganie, a  rodzicom i uczniom za pomoc w realizacji tego wydarzenia.

          Opiekunowie SKW

        • Aktywna sobota- Andrzejki

        • Koniec listopada to czas tradycyjnych zabaw i wróżb andrzejkowych. W przeszłości wróżby w Wigilię św. Andrzeja traktowane były bardzo poważnie i uczestniczyły w nich wyłącznie dziewczęta. Z czasem jednak andrzejkowe wróżby dziewczęce stały się przede wszystkim zabawą, traktowaną na wesoło i z humorem. Kultywując tę tradycję, 20 listopada odbyło się kolejne spotkanie stowarzyszenia podczas, którego zorganizowano Sobotnikowe Andrzejki. Najpierw dzieci zjadły drugie śniadanie, po którym zaczęły  wróżyć kto, kim zostanie. Odbyły się także ćwiczenia taneczno-ruchowe przy ulubionej muzyce, które prowadziła pani Dagmara.            Następnie był szereg wróżb, które, jak zawsze, cieszyły się popularnością wśród dzieci. Nie mogło zabraknąć lania wosku, który przelewa się przez dziurkę od klucza do miski z wodą. Gdy zastygnie, należy obejrzeć go pod światłem i na podstawie kształtu odczytać ważne informacje dotyczące przyszłości. Przebijanie szpilką serc           z imionami dziewcząt i chłopców, „kubki przyszłości”, kolorowe piórka, wróżenie z kart, a także piniata to tylko niektóre z całego programu wróżb, które uatrakcyjniły andrzejkowe spotkanie.

          Z magicznego miejsca nikt nie wyszedł ze smutna miną, wszyscy świetnie się bawili. Miłą pamiątką będą fotografie wykonane  podczas spotkania.

          Projekt sfinansowany z dotacji Starostwa Powiatowego w Kętrzynie.

    • Kontakt

      • Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Macieja Kalenkiewicza "Kotwicza"
      • +48 89 751 81 71
      • 11-400 Kętrzyn, ul. Kazimierza Wielkiego 12
        Poland
    • Logowanie