• Alfabet logopedyczny

          • Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Alfabet logopedyczny” jest innowacyjnym programem wspierającym rozwój językowy i artykulacyjny dzieci poprzez różnorodne zadania przypisane do liter alfabetu. W styczniu w klasach Id i II c realizowaliśmy kolejne ćwiczenia: „S jak smok”, „N jak naśladuj mnie” oraz „W jak własna zabawa”. Dzięki kreatywnemu podejściu i różnorodnym aktywnościom dzieci mogły rozwijać swoje umiejętności językowe i manualne w atmosferze zabawy i współpracy.

            „S jak smok” –ćwiczenie oddechowe i twórcza praca manualna.

            Zadanie „S jak smok” połączyło działanie plastyczne z ćwiczeniami oddechowymi. Dzieci najpierw tworzyły smoka, samodzielnie przyklejając poszczególne elementy i ozdabiając go według własnego pomysłu. Kreatywność uczniów była nieograniczona – każdy smok był wyjątkowy i kolorowy, co sprawiło, że z dumą je prezentowali. Następnie smoki posłużyły do ćwiczeń oddechowych: dzieci dmuchały w rolki, wprawiając w ruch paski bibuły imitujące ogień. Ćwiczenie to miało na celu rozwijanie prawidłowego toru oddechowego kluczowego w terapii logopedycznej.

            „N jak naśladuj mnie” – zabawa  usprawniająca narządy mowy i zachęcająca do aktywności w zabawie.

            W trakcie realizacji zadania „N jak naśladuj mnie” dzieci losowały karteczki z różnorodnymi wyzwaniami do przedstawienia. Mogły to być ruchy warg, języka, dźwięki zwierząt. Jedno dziecko prezentowało zadanie, a reszta grupy zgadywała, co zostało pokazane. Ćwiczenie to rozwijało umiejętności naśladowania i spostrzegawczości, a także pomagało w lepszym zrozumieniu komunikacji niewerbalnej. Radość i entuzjazm, jakie towarzyszyły tej zabawie, sprzyjały integracji grupy i motywowały uczniów do aktywnego udziału w zajęciach.

            „W jak własna zabawa” – rywalizacja z elementem logopedycznym.

             W zadaniu „W jak własna zabawa” dzieci wykorzystały urodzinowe gwizdki, by strącać piłeczki pingpongowe umieszczone na kubeczkach. Ta dynamiczna forma ćwiczeń dostarczyła mnóstwo frajdy. Dmuchanie w gwizdki angażowało mięśnie odpowiedzialne za prawidłową artykulację, rozwijało tor oddechowy oraz wzmacniało precyzję ruchów. Rywalizacja w duchu fair play motywowała dzieci do wysiłku i sprawiła, że każdy uczestnik mógł poczuć satysfakcję z osiągnięcia celu.

            Projekt „Alfabet logopedyczny” to doskonały przykład, jak poprzez zabawę można wdrażać profilaktykę logopedyczną.

          • SZKOLNY KONKURS RECYTATORSKI KLAS 1-3

          • Dnia 21 stycznia 2025r. w szkolnej bibliotece odbył się Szkolny Konkurs Recytatorski klas I-III. Celem konkursu było:

            • Popularyzowanie wielobarwnej poezji dziecięcej.
            • Promowanie talentów recytatorskich.
            • Kształtowanie wrażliwości na piękno języka ojczystego.

            W konkursie wzięło udział 21 recytatorów. Wśród recytowanych utworów przeważały wiersze Jana Brzechwy i Juliana Tuwima. Konkurs przebiegał w serdecznej i miłej atmosferze. Występom dzieci towarzyszyły wielkie emocje. Wybór laureatów nie był łatwy, ponieważ wszyscy uczestnicy reprezentowali wysoki poziom. Podczas zmagań trudnej sztuki recytacji jury oceniało dobór tekstu i jego pamięciowe opanowanie, interpretację oraz dykcję. Wszyscy uczestnicy recytatorskich zmagań otrzymali dyplomy i drobne upominki. Wyłonieni zostali laureaci, którzy będą reprezentować szkołę w konkursie miejskim.

            Laureaci:

            I miejsce Emilia Jasiulewicz z klasy 3a

            II miejsce Hanna Dados z klasy 2a

            Wszystkim uczestnikom gratulujemy talentu artystycznego. Dziękujemy za udział w konkursie i dzielenie się pięknem poezji. Radzie Rodziców dziękujemy za ufundowanie nagród dla wszystkich uczestników konkursu.

          • Sobotniki

          • Z radością informujemy, że organizacja ,,Sobotniki" działająca w naszej szkole otrzymała dofinansowanie na realizację projektów w ramach zadań publicznych. Jest to niezwykle ważny krok w rozwoju naszych działań, który umożliwi nam realizację nowych inicjatyw. Cieszymy się bardzo, że nasze projekty zostały docenione i otrzymały środki niezbędne do ich realizacji.

            Serdecznie dziękujemy!! Zapraszamy do śledzenia naszej  strony!

          • Dzień Piżamy i Kapcia

          • W piątek 17.01. w naszej szkole odbył się ”Dzień Piżamy i Kapcia”. Na szkolnych korytarzach zobaczyliśmy wielu uczniów ubranych w swój nocny strój. Pojawiły się śmieszne piżamy, ciepłe szlafroki czy śmieszne bambosze. Na twarzach widzieliśmy jeszcze więcej uśmiechów, gdyż niektórzy nauczyciele również dołączyli do zabawy.

                                                                                                                                   Dziękujemy za udział.

                                                                                                                    Samorząd Uczniowski i opiekunowie

          • Koncert muzyczny

          • "Grająca fajka" - to temat kolejnego koncertu, w którym wzięli udział uczniowie klas I-III. Tematem przewodnim były instrumenty dęte drewniane, jednostroikowe, do których należą klarnet i saksofon. Uczniowie dowiedzieli się, że saksofon został stworzony w 1840 r. przez belgijskiego klarnecistę i konstruktora Adolfa Saxa.Uczestnicy bawili się, biorąc czynny udział w w lekcji muzyki, podczas której debiutowali w roli aktorów.Podsumowaniem spotkania były eliminacje do Turnieju Wiedzy o Muzyce, którego zwyciężczynią została Emma Fenik z klasy 2d. Ponadto udział w konkursie wzięli: Izabela Umbras oraz Marcelina Konarzewska z klasy 2c.

          • Pasowanie na Czytelnika w Bibliotece Szkolnej

          • W dniu tygodniu w naszej szkole pierwszoklasiści zostali oficjalnie wprowadzeni w świat książek, stając się pełnoprawnymi czytelnikami naszej biblioteki. W trakcie uroczystości uczniowie obejrzeli krótkie przedstawienie kukiełkowe, które w zabawny sposób przybliżyło im zasady korzystania z książek i odwiedzania biblioteki. Następnie uczniowie złożyli uroczystą przysięgę, obiecując szanować książki i dbać o nie. 

            Pasowanie na Czytelnika to tradycja, która ma na celu rozwijanie pasji do czytania i zachęcanie dzieci do regularnego korzystania z biblioteki. Mamy nadzieję, że to wydarzenie stanie się inspiracją do dalszej przygody z książkami!

          • Dzień Popcornu

          • Dziś w naszej szkole obchodziliśmy wyjątkowy Dzień Popcornu. Z tej okazji uczniowie mieli okazję przenieść się w czasie i obejrzeć bajki, które były ulubionymi filmami ich rodziców w dzieciństwie. Bajki z przeszłości okazały się hitem, a dzieci chętnie śledziły losy bohaterów, których historie niezmiennie bawiły i wzruszały.

            Ale to nie wszystko! Najpiękniejszą wiadomością, którą mamy przyjemność ogłosić, jest fakt, że dzięki sprzedaży popcornu udało się zebrać brakującą kwotę na zakup AED (automatycznego defibrylatora zewnętrznego) do naszej szkoły. Jest to ogromny krok w stronę poprawy bezpieczeństwa i troski o zdrowie całej społeczności szkolnej. Defibrylator to urządzenie, które może uratować życie w przypadku nagłego zatrzymania krążenia, dlatego jego obecność w szkole jest niezwykle ważna.

            Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w tej wspaniałej inicjatywie. To dzięki Waszemu wsparciu i zaangażowaniu udało się osiągnąć tak wspaniały cel. Jesteśmy dumni z naszej szkolnej społeczności i z niecierpliwością czekamy na kolejne wspólne wydarzenia, które będą łączyć nas w radosnych chwilach.

            Dzień Popcornu pokazał, jak wielką moc mają wspólne działania i jak ważne jest dbanie o bezpieczeństwo nas wszystkich. Szkolny Klub Wolontariusza

          • WOJCIECH KĘTRZYŃSKI - WRÓCIŁ MAZURY POLSCE, A POLSKĘ MAZUROM.

          •    Dziś 15 stycznia przypada 107 rocznica śmierci Patrona naszego miasta, Wojciecha Kętrzyńskiego. Pielęgnując pamięć o naszym Patronie, uczciliśmy to wydarzenie przy Pomniku Wojciecha Kętrzyńskiego. W uroczystości uczestniczył poczet sztandarowy naszej szkoły na czele z Panią Dyrektor, Bożeną Mickiewicz.
            Po uroczystym apelu w kinie Gwiazda odbył się ciekawy wykład Pana Tadeusza Korowaja pt. "Rastenburg/Kętrzyn - takie było nasze miasto". W wykładzie uczestniczyli uczniowie naszej szkoły, z kl.VIII C.

          • „Polak ma essę!2”

          • Kolejne zadania w ramach projektu „Polak ma essę!2” wykonane. Szóstoklasiści stworzyli na języku
            polskim facebookowy profil Ani Shirley, głównej bohaterki utworu „Ania z Zielonego Wzgórza”,
            uczniowie klasy piątej napisali e-maile wcielając się w postać Białej Czarownicy, bohaterki utworu
            „Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa”. Zajęliśmy się także sztuką pięknego pisania i tak
            powstały esy- floresy. Ulepiliśmy lepieje i zapoznaliśmy się z sylwetką Wisławy Szymborskiej.
            Głównym założeniem programu jest utrwalenie zdobytej wiedzy oraz nabywanie nowych
            umiejętności poprzez zabawę i integrację uczniów, tworzenie warunków do twórczej aktywności,
            pomoc w rozwijaniu naturalnej kreatywności, doskonalenie umiejętności swobodnej wypowiedzi, w
            tym naturalnego wyrażania uczuć. Uczniowie utrwalają w ten sposób zasady pisowni, ćwiczą
            redagowanie form pisemnych, układają rymowane wierszyki, poznają biografie pisarzy i poetów, a
            wszystko to odbywa się w przyjaznej, twórczej atmosferze.

          • Styczniowe zmagania szachowe!

          • 11 stycznia odbyła się pierwsza w 2025 roku Kętrzyńska Liga Szkolna. Do szachownic zasiadło 43 zawodników z całego powiatu. Naszą szkołę reprezentowało 12 znakomitych graczy. A oto ich wyniki:

            Liga I

            Paweł Marcinkiewicz - 2 miejsce

            Karolina Gawerska - 6 miejsce

            Jakub Dubel - 9 miejsce

            Tymon Chimik - 12 miejsce

            Tymoteusz Iwaniuk - 14 miejsce

            Hubert Bierżyński - 20 miejsce

            Mateusz Kopczyński - 21 miejsce

            Jan Kłos - 22 miejsce

            Liga II

            Julia Grajewska - 6 miejsce

            Mateusz Heyer - 7 miejsce

            Liga III

            Jan Kucharski (klasa 1) – 3 miejsce

            Oliwier Chrobak (klasa 1) – 4 miejsce

            W styczniu weźmiemy udział w kolejnym turnieju szachowym, na którym będą zbierane pieniądze dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Chcemy rozwijać swoje umiejętności i jednocześnie pomagać.

          • Kiermasz gofrów

          • 10 stycznia w szkole odbył się kiermasz gofrów, czyli zainicjowana przez panią dyrektor Bożenę Mickiewicz kontynuacja wczorajszego kiermaszu ciast. Pyszne gofry przygotowywała osobiście pani dyrektor, której pomagały panie kucharki. Zaangażowana już drugi dzień była również pani Natalia Król.Dziś udało się zebrać ❗️1033 zł❗️, co łącznie z wczorajszą zbiórką dało piękną kwotę ❗️4978,96 zł❗️Jeszcze raz dziękujemy wszystkim zaangażowanym w niesienie pomocy! ❤️

          • Kiermasz ciast

          • 9 stycznia w naszej szkole odbył się charytatywny kiermasz ciast zorganizowany przez uczniów klasy VIII b. Przepyszne ciasta, ciasteczka, babeczki rozeszły się błyskawicznie niczym świeże bułeczki.

            Uczniowie z wielkim zapałem zorganizowali i przeprowadzili kiermasz, ponieważ zależało im na wsparciu taty kolegi w ciężkiej walce z chorobą. Udało się zebrać kwotę: 3945,96 zł.

            Nie byłoby to możliwe bez ludzi z ogromnym sercem. Podziękowania należą się uczniom klasy VIII b i ich rodzicom, pani dyrektor Bożenie Mickiewicz, przyjaciołom szkoły - panom Eugeniuszowi Michalukowi i Janowi Koszczyc, paniom kucharkom Edycie Czarkowskiej i Magdalenie Urbanowicz, wszystkim nauczycielom, pracownikom administracji i obsługi oraz uczniom i ich rodzicom, którzy dorzucili swoją cegiełkę.

            Ci wszyscy, którzy nie zdążyli skosztować ciast, mają jeszcze szansę nabyć gofry, które z inicjatywy pani dyrektor będą pieczone jutro po 1 godzinie lekcyjnej.

          • Konkurs z lekturą w tle

          •  Z okazji Światowego Dnia Zwierząt klasa 2a z dumą uczestniczyła w konkursie, którego celem było podniesienie świadomości na temat potrzeb zwierząt oraz promowanie kreatywności wśród dzieci i młodzieży. Uczniowie naszej klasy z zaangażowaniem przystąpili do tego wyjątkowego wyzwania, pokazując, jak ważne jest dbanie o dobrostan czworonogów i rozwijanie empatii wobec nich.

            Pomysłodawcą konkursu był autor lektury szkolnej  "Psie troski" Tom Justyniarski.

            Podczas przygotowań uczniowie wykazali się ogromnym entuzjazmem i pomysłowością.  Wspólna praca nad projektem była doskonałą okazją do rozmów o potrzebach zwierząt i sposobach, w jakie możemy im pomagać. Choć wyniki konkursu nie są jeszcze znane, już dziś cieszymy się z dyplomów i podziękowań, które trafiły do nas. Bez względu na ostateczny werdykt jury, jesteśmy dumni z zaangażowania klasy i tego, jak jej uczniowie potrafili pięknie wyrazić swoje wsparcie dla zwierząt.

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Macieja Kalenkiewicza "Kotwicza" w Kętrzynie, ul. Kazimierza Wielkiego 12
      • 89 751 81 71
      • 11-400 Kętrzyn, ul. Kazimierza Wielkiego 12
        Poland
    • Logowanie

  • Realizując obowiązek artykułu 11 ustawy o Ochronie Danych Osobowych z dnia 10 maja 2018 (dz. u. poz. 1000), informujemy iż, Inspektorem Ochrony Danych jest Pan Rafał Andrzejewski, z którym kontakt możliwy jest za pośrednictwem emaila:  iod.r.andrzejewski@szkoleniaprawnicze.com.pl

    nr tel.: +48 504 976 690